неделя, 29 декември 2019 г.

Меркурий, Его и Вътрешното пътешествие от Манди Локли

психикаЗнаем, че астрологичният Меркурий представлява ум, мисли и комуникация в нашия хороскоп. Умът е мястото, където сетивните ни възприятия се обработват в мозъка и нашите възприятия се отразяват в мислите ни. Докато мислим, ние рационализираме, оценяваме, формулираме преценки, вземаме решения, учим и решаваме проблеми. Ние също така формираме убеждения, идеи и мнения, които изразяваме чрез нашите действия и комуникации. Това може да бъде под формата на споделяне на идеи, трансфер на информация, преговори, компромиси и аргументи, а също така използваме вербална и невербална комуникация за формиране на връзки и приятелства с другите.
Знакът, къщата и аспектите на Меркурий ни казват много за нашия стил на общуване; как мислим и учим и се свързваме с другите. Той също така представя как психически обработваме мнението си за себе си, своя представа за себе си. По този начин Меркурий се превръща в инструмент за нашето его и неговото състояние в нашата диаграма ни показва как нашето его общува, както и как можем да надхвърлим своето его. Ако предприемем пътуването отвъд егото, ние канализираме по-дълбока част от Меркурий, като си спомним, че Меркурий или Хермес, за да използва гръцкото име, е пратеник на боговете , посредник между човешката и божествената сфера. Особено сме поканени да стъпим на тези по-дълбоки пътеки, когато Меркурий бъде докоснат от външна планета по аспект или транзит.

Но първо, нека да определим егото. Зигмунд Фройд, основател на психоанализата, раздели човешката психика на идентификацията, егото и суперегото1.
Според Фройд егото е самосъзнателната част от нас самите. Това е начинът, по който ние определяме себе си, включително статута си в сравнение с другите и мястото си в обществото. Той е обвит в нашето самочувствие, чувството за собствена важност и „ролите“, които играем. Егото ни помага да удовлетворим своя идентификатор (примитивната, ирационалната, инстинктивната част на психиката), без да нарушаваме правилата и конвенциите на обществото. Самото его се модерира от суперего, което е нашата съвест, нашето „идеално“ аз и моралните ценности на нашето колективно общество.

Егото, разбира се, се отразява в нашите мисли, думи, мнения и идеи, както и в съзнателно вземане на решения и решаване на проблеми и така Меркурий се превръща в пратеник на егото. Но ако Меркурий носи егото, къде е самото его в рождената карта?

Най-силно свързваме Слънцето с егото, защото става въпрос за нашата самоидентичност и как я подсилваме. Асцендентът е как проектираме егото си навън в света чрез нашия личен стил и външна персона. Луната представлява багажа, който нашето его носи от миналото, преведено в настроенията и навиците ни (това е и идентификацията, изразена като кои сме зад затворени врати, когато никой не търси и от какво се нуждаем, за да се чувстваме в безопасност). Венера е свързана със собствената ни стойност, която също е нещо на егото и дори онези неща, от които се наслаждаваме, могат да бъдат егоични, ако ги използваме за повишаване на нашето самочувствие и статус. Марс означава как се отстояваме и реагираме на конфликт, който обикновено се основава на егото. Конкурирането е на егото, защото предполага победител и губещ. Разбира се, когато напълно загубим самообладание, егото отстъпи мястото на ирационалния идентификатор. Когато стигнем до Юпитер и Сатурн, ние сме на територия на суперего, но тези планети също могат да бъдат егоични, тъй като Юпитер може да бъде за свръх увереност и завишено его и Сатурн за това как егото търси уважение. Страховете и съмненията, свързани със Сатурн, също често се основават на егото.

Отвъд Сатурн ние сме в царствата на несъзнаваното, сферата на Боговете, но повече за това, като разгледаме примерите на диаграмата.
Пешка като кралВръзката на Слънцето (най-големият и най-могъщият означител на нашето его) към Меркурий (пратеника на егото) е разказваща. Астрономически Меркурий е най-близката планета до Слънцето и астрологично те никога не могат да бъдат на разстояние повече от 28 градуса, което означава, че е възможен само аспект на Съединението. Това плътно преплита нашето его и неговия пратеник. Основна интерпретация на Sun Conjunct Mercury2 е, че тя предполага его, задвижвано, може би контролираща личност, с трудности да отдели идентичността на егото от нечии идеи и мнения, което може да се прояви като виждането на собствената перспектива като единствената правилна перспектива и затрудненията при приемането на възгледите от другите. По-положително е, че е свързано с независима мисъл и уверено изразяване. Но дори и без Съединението,
В традиционната астрология на Уилям Лили, се казва, че планетите, свързващи Слънцето, са скрити от светлината на Слънцето и следователно изтощени, отслабени3. Това се отнася за всичко в същия знак и в рамките на 17 градуса от Слънцето, но една планета е в най-сериозната си способност - горене - когато е между 17 минути и 8 градуса 30 минути от Слънцето (въпреки че планетата е на 17 минути от Слънцето се смята за укрепен от Слънцето). Ако приложихме тази идея психологически, бихме могли да кажем, че егото (Слънцето) надделява над всичко, което му се приближава твърде много.


Следващите и двамата имат Слънцев конюнкт Меркурий и са дефинирани и написани подробно за егото.

Зигмунд Фройд, който за първи път определи егото, е роден на 6 май 1856 г. в 18,30 часа във Фрайберг / Махрен в Моравия (който сега е Прибор в Чехия) .4
Фройдова диаграмаФройд има тройно съединение на Слънце, Меркурий и Уран в Телец в своя 7-ми дом. Слънцето и Меркурий са на 11 градуса един от друг, но са изтеглени в жизнеспособна връзка от Уран, седнал между тях. Слънцето и Меркурий не са горящи, но Меркурий все още е донякъде изтощен, защото са на разстояние по-малко от 17 градуса. Така че това свързване ни казва, че връзката между егото и неговия пратеник има някои проблеми, което предполага упорито управлявано его, потенциално контролиращо личността, фокусирано върху отношенията и изтласкано в публичното пространство (7-ми дом). Подправени от Уран, тук имаме потенциал за оригинално, радикално и противоречиво мислене и разбира се, моделът на психиката на Фройд радикално променен (Уран) как мислим (Меркурий) за себе си (Слънце). В Телец егото и умът са в сърцето, загрижен за чувствените, с телесните въпроси и Фройд теоретизира, че физическите симптоми са проявление на дълбоко репресирани конфликти. Тази тройна връзка му даде уникална, революционна (Уран) цел (Слънце) и средство да го съобщи (Меркурий) на обществеността (7-ми дом), но с изтощен Меркурий неговите идеи не останаха без спорове и критики.

В „ Попадане в сърцето на класацията “ Франк Клифорд описва потенциала на Телец за „фанатична мания за сексуални или емоционални ситуации“ 6 и, разбира се, сексуалната и емоционалната е била в центъра на работата на Фройд като психоаналитик. Неговата теория за психосексуалното развитие7 беше най-противоречивата част от работата му и за да разбере неврозите на пациентите си, той поиска тяхната сексуална история да разбере техните желания и преживяването на мощни емоции като любов, омраза, вина, страх и срам ,
Както може да очакваме, останалата част от класацията също говори за неговата биография и постижения. Плутон, съвременният владетел на Асцендента си Скорпион също е в Телец, в 6-ти дом, Къщата, където умът и тялото се свързват. Физическото проявление на потиснатите желания и подтиквания са самите неща на Плутон през 6-та. Скорпион и Телец по оста ASC-DC допълнително подчертава значението на сексуалните табута и репресиите в неговите теории.

Традиционният владетел на Асцендента му от Скорпион, Марс, е във Везни (където това е в ущърб) на Т-площад с Юпитер в Риби и Сатурн в Близнаци, описвайки как вярваше, че сексуалността (Марс) може да бъде потисната от правилата на обществото, религиите и етика (Юпитер и Сатурн). Сатурн в Близнаци е особено интересен, може би представлява нещата, за които се страхуваме да говорим или мислим и затова репресираме.


Зигмунд ФройдВъншните планети, в близък аспект с личните планети, ни канят да изследваме възможностите отвъд себе си, да обмисляме по-големи мистерии и да стъпваме в неизвестното. В диаграмата на Фройд Съединението на Уран със Слънцето и Меркурий го подтиква да изследва отвъд простото его и да поеме по този път, той разработи теорията си за подсъзнанието и несъзнаваното съзнание8. В подсъзнанието той теоретизира, ние държим скрити спомени и знания, които бихме могли да осъзнаем с усилие, а в несъзнаваното са нещата, за които още по-дълбоко не знаем. Това е мястото, където погребваме страховете си, неприемливите желания, ирационалните и неморални подтици, срама и травмите. Той сравнява ума с айсберг, с по-голямата част от неговите неща под повърхността. Може да се оприличи и на подземния свят, царството на Плутон, и неговият Плутон е широко свързана Венера (в ущърб на Овен). Това отразява теорията на Фройд, че неприятните, травматични или табу преживявания и желания са погребани в психиката ни, но изригват под формата на физически заболявания.
Неговата Луна в Близнаци (управлявана от Меркурий) е в 8-ия площад Нептун в Риби в 4-ти дом и това е единственият основен аспект на Луната. Той вярвал, че хората рядко дават честен сметка на себе си, често до точката на самостоятелно измама. Това е в съответствие с ролята на Луната като одеяло за сигурност, човешката склонност да вярваме в това, което трябва да вярваме, за да се предпазим от другите и от себе си в сянка. С връзката Луна-Нептун не би трябвало да ни изненадва, че Фройд е вярвал, че можем да получим достъп до несъзнаваното чрез Нептуновата сфера на мечтите. Той вярваше, че защитните сили на егото са понижени по време на състоянието на съня и че сънищата насочват пътя към нашите желания и са „ кралският път към несъзнаваното “ 9. И в книгата муТълкуване на сънищата той цитира Платон, " най- добродетелните човек се задоволява с това, което мечтаете нечестивият върши в действителния живот" 10 и определено целта на психоанализата като превръщане на безсъзнателното в съзнание.
Митологичният Хермес също беше психопам, проводник на душите в подземния свят. В работата на Фройд можем да видим как това може да работи на психологическо ниво, където Меркурий и планетите, разположени от Меркурий - Луната и Сатурн в Близнаци, действат като посредници между несъзнаваните и съзнателните сфери на ума, ръководство за нашето вътрешно пътуване чрез психотерапевтичния процес.

Силата на сегаАвторът и учителят Екхарт Тол в своята книга за самопомощ „Силата на сега: Ръководство за духовното просветление11“ описва егото като нашето самоизображение, базирано на личния ни опит и културната обусловеност. Засега това се вписва в това как Фройд определи егото. Той обаче описва егото като а
„ Фантомно аз “, което „ се състои от умствена дейност и може да се поддържа само чрез постоянно мислене. Терминът его означава различни неща за различните хора, но когато го използвам тук, това означава лъжливо Аз, създадено чрез несъзнавана идентификация с ума . "12 
Ученията му се занимават с идеята за трансформация на съзнанието, духовно пробуждане. Той вярва, че съществен аспект на това пробуждане е трансцендентността на нашето его-базирано състояние на съзнание. Силата на сега насърчава читателите да намерят спокойствие в настоящия момент и учи, че това може да се постигне чрез разтваряне на егото, пускане на нуждите на егото и просто приемане на това, което е в настоящия момент. Той свързва егото директно с нашите мисли и учи да станем присъстващи, предавайки се на настоящия момент в състояние на без мисълИдеята е, че няма такова нещо като миналото или бъдещето, а само настоящият момент и именно нашите мисли (и като продължение на егото ни) ни държат в миналото или се тревожат за бъдещето. Той продължава да описва как по-малко живеете в настоящия момент, толкова повече ставате податливи на загуба в мислите си и преидентифициране с вашата житейска ситуация. Това, според него, е основната причина за нашата болка, страдание и нещастие. И разбира се, нашата житейска ситуация е от егото, описано от Фройд като това, как определяме себе си, статута си, чувството си за собствена важност и идентифицирането си с „ролите“, които играем.

Толе е роден на 16 февруари 1948 г. в Люнен Германия13. Не е известно времето му на раждане, така че е показана обедна диаграма на слънчевия знак. Слънцето е във Водолей в знак на свързване с Ретрограден Меркурий в Риби, който получава Опозиция от Марс в Лъв, също ретрограден.
Тол диаграмаВ традиционната астрология Рибите са ням знак и планетата на общуването, Меркурий, се казва, че е сериозно засегната в Риби - това е както в негова вреда, така и в падането. Това може да означава, че способността за вземане на логически решения се оспорва или има лошо чувство за посока и информираност за времето на часовника (освен ако Сатурн не е силен в диаграмата). Други прояви могат да включват объркване, самозаблуда и изкривяване на фактите.

Да се ​​изгубиш в мислите си е друго тълкуване и загубата на себе си в мислите ни е едно от нещата, които Толе казва, че ни държи страдащи и нещастни. Той също така приравнява нашите мисли с прекомерна идентификация на егото и когато казва това, той говори своята Слънце-живачна връзка. Това, че Съединението е извън знак със Слънцето в (в най-добрия случай) визионер и церебрален Водолей, без съмнение е помогнало на Толе да се приближи до ума си и да гледа на мислите си с откъсване - да може да наблюдава собствения си ум, вместо да се изгуби в то. Всъщност той продължава да описва егото като „незабелязания ум, който управлява живота ти, когато не присъстваш като свидетелско съзнание, наблюдател “ 14.

Възприемайки традиционния астрологичен подход, връзката извън знака означава, че Слънцето не крие или отслабва Меркурий, както би било, ако бяха в същия знак. В контекста на неговата работа бихме могли да кажем, че това описва как той е в състояние да разграничи свидетелския Аз от егоичното Аз, че Меркурий има достатъчно обективност, за да бъде наблюдател на егото, без да се привързва несъзнателно към егото. Може би Слънцето в ущърб на Водолея помага тук, а не пречи, позволявайки полезно откъсване от егото.

Толе учи, че имаме не само ум, но и нещо извън ума си, което може да осъзнае нашия ум, като ни прави съзнателни, че мислим, а не напълно да се идентифицираме с мислите си и да се увлечем от тях. Не е скок да се предполага, че това съзнание може да се тълкува като духовно присъствие15. Всъщност Меркурий в Риби може да бъде свързан с разтварянето на егото, превръщайки се в психопамп, който да ни води през божествените или несъзнаваните сфери до мястото, където може да настъпи трансцендентност, духовно просветление и психологическо изцеление. Като знак за ням, разбира се, Меркурий в Риби ни кани да отидем отвъдмисли да преживеем реалността и след като това се случи, според работата на Тол, илюзията за отделяне от източника, от Бога , се разтваря.

Меркурий в Риби също предлага състрадание, съпричастност и нежност и наистина, когато Толе говори, гласът му е тих и мек. Речта му е умишлено бавна и се препира от дълги паузи, сякаш чака правилните думи да потекат от някъде отвъд него.
Екхарт ТолеСлънце във Водолей и Меркурий в Риби получават опозиция от Марс в Лъв. Това е потенциално ориентирана към егото, бърза реакция, конкурентна комбинация. Умът може да се превърне в оръжие за защита на егото, приемайки го много лично, когато някой оспори или не се съгласи. Поривът да бъдете прави може да бъде силен. Но докато Лъв правилно се стреми да бъде биещото сърце в центъра на всичко, крайната цел на Водолея е да служи на колектива и Риби също е за служба, но чрез състрадание, съпричастност и разбиране извън интелектуалното. Тогава това е добра комбинация за разговаряне с другите, за научаване да се действа по начин, който не е его. Сю Томпкинс в „ Аспекти в астрологията“ казва, че с аспекти на Меркурий-Марс, това е „важно е да се намери средство за това ... като например писане , „ще кажа, че е добре за публично говорене.16 Писането и говоренето е как Толе е направил знака си като духовен учител и той редовно се появява в горната част на списъците на най-духовно влиятелните хора в света. През 2019 г. списание Уоткинс го постави на четвърто място зад папа Франциск, Опра Уинфри и Далай Лама.17
Томпкинс също приравнява аспектите на Меркурий-Марс с нервно напрежение и в някои случаи с нервен срив. Тол има разпад през 1977 г. В интервю от 2003 г. за списание „Телеграф“ той описва как малко след 29-ия си рожден ден той е изпаднал в състояние на самоубийствено отчаяние. Вярвайки, че вече не може да живее със себе си, възникна въпрос, който задава въпроса кой или какво е това аз, с което не може да живее? Това, което последва, той определи като „ сътвореното от ума си, с неговата тежест и проблеми, които живеят между неудовлетворителното минало и страшното бъдеще, се сринаха. Той се разтвори. “   (Меркурий в Риби!) Той продължава да казва „ на следващата сутринСъбудих се и всичко беше толкова спокойно. Мирът беше там, защото нямаше себе си. Просто усещане за присъствие или „битие“, просто наблюдение и наблюдение. “ 18
Не след дълго това епифания той отпадна от университета в Кеймбридж, изоставяйки обещаваща кариера в академичните среди, плаващ за няколко години, преди в крайна сметка да започне да преподава своите прозрения, което води до публикуването на The Power is Now през 1997.19

По времето на 29-ия рожден ден на Толе той претърпя някои значителни транзити. Транзитиращият Юпитер в 23 Телеца беше площад по средата на Сатурн и Марс и скоро към площад Марс и Слънцето, а по-късно същата година щеше и Квадрат Меркурий. Транзитиращ Сатурн беше конюнкт Плутон, измерване, подсказващо за неговата депресия. Сатурн ще продължи към Съединението Марс и ще се противопостави на Слънцето през есента на същата година, което подсказва за предизвикателства, съмнения и страхове, базирани на его. Освен това, през по-голямата част от същата година (1977 г.), транзитиращият Уран в Скорпион беше площадът му Плутон, а транзитът на Плутон във Везни беше свързан с Нептуна му.
Тези колективни измервания предполагат криза и страдания с потенциал за трансформация. Проблемите с вярата и духовността се подсказват и от транзитите от Юпитер и към Нептун. Конюнктът на Плутон Нептун особено предполага духовна трансформация, а площадът на Уран Плутон е показателен за внезапните и неочаквани промени, които е преживял.

Натално, Хирон в Скорпион образува оста на Т-квадрат към неговото противопоставяне на Слънце-Меркурий към Марс, предлагайки не само потенциала за дълбока болка, но и за дълбоко изцеление. Всъщност прозренията на Толе, които той описва в своята книга, стигнаха до него чрез интензивно психическо страдание. Ретроградните лични планети (тук Меркурий и Марс са ретроградни) могат да предложат втори шанс в живота, а вторият шанс на Толе премина през дълбока криза. Силата на Хирон в Скорпион е потенциалът да трансмитира дълбоки рани от мъка и страдание в нещо мощно изцеляващо и след това да използва скритите дарби на раната, за да лекува, наставлява и напътства другите чрез техния процес и това е, което Толе е направил със своя книги, курсове и работилници. 

Хирон също би бил силно активиран от преминаването на външната планета към неговото Слънце, Меркурий и Марс по време на неговото разпадане и просветление. Хирон в Скорпион също така предполага, че лечебното пътуване изисква пътуване през подземния свят и Южния възел в Скорпион в широка връзка на Хирон предполага, че тази ос на Т-квадрат е точка за мощното освобождаване на дълбок емоционален детрит.

Духовен учителАко си позволим да бъдем малко щедри с кълбовете, виждаме модел на мистичен правоъгълник в диаграмата на Толе, включващ Слънцето, Меркурий, Марс Опозиция и Юпитер в Стрелец срещу Уран в Близнаци. Тези две опозиции са свързани с тригони и секстили, малко като Голям кръст, но по-малко за напрежение и действие и повече за баланс. Дейн Рудхар написа, че Мистичният правоъгълник представлява практичен мистицизъм20, който спретнато обобщава живота на Тол. Неговото противопоставяне на Юпитер и Уран по оста на Стрелец и Близнаци само по себе си е добър аспект за духовен учител, особено със своите Тригон и Септил към Слънцето (житейска посока, его и цел) и Меркурий в Риби (духовно учение).

Сатурн конюнкт Плутон се присъединява към Марс в Лъв. Приемливо кълбо на Противопоставяне на Слънцето ги вкарва в целия комплекс Слънце-Меркурий-Марс. Това може да чуете в следния цитат от „Силата на сега“.
Идентифицирането с ума ... причинява мисълта да стане натрапчива. Да не можеш да спреш да мислиш е ужасно страдание, но ние не осъзнаваме това, защото почти всички страдат от него ... Непрекъснатият умствен шум ... създава фалшив ум, който хвърля сянка на страх и страдание. 21
Забележително е, че диаграмата на Толе споделя нещо забележително с тази на Доналд Тръмп. Марс на 28 Лъв, подобно на Тръмп, удря неподвижната звезда Regulus. Това предполага чест, слава, силен характер и обществено признание. Това също е нещо, за да подсили и насърчи егото, но Толе намери начин да изпълни обещанието на Регул, като излезе отвъд човешкия егоизъм и се довери на по-висша сила.
Докато Меркурий улесняваше вътрешното пътуване както за Фройд, така и за Толе, маршрутите, които поеха, са много различни. С Меркурий в Телец конюнкт Слънце Фройд вижда физическите прояви като израз на потиснати емоции и използва психоанализата, за да направи несъзнаваното съзнателно. За Толе Меркурий в Съединението на Риби Слънце подкрепя вярата му, че начинът да се сложи край на страданието е да се разтвори егото. Не е изненадващо, че пътуването на Толе е по-духовно, отколкото психологическо, но символично, всичко се свежда до едно и също нещо, ролята на Меркурий е такава, каквато винаги е била, но често се пренебрегва, за да играе ролята на посредник между човешкия ум / тяло и божественото / подсъзнанието.
Бележки и справки:
1McLeod, SA (2018, 05 април). Кои са най-интересните идеи на Зигмунд Фройд? Получено от https://www.simplypsychology.org/Sigmund-Freud.html
аспекта в астрологията от Сю Томпкинс, ездач; Ново издание, 2001, страница 99
http://www.skyscript.co.uk/gl/combust.html
https://www.astro.com/astro-databank/Freud,_Sigmund Rodden Рейтинг AA
5McLeod, SA (2016 г., 05 февруари). Id, его и superego . Извлечено от https://www.simplypsychology.org/psyche.html
Как да стигнем до сърцето на диаграмата: Игра на астрологичен детектив от Франк Клифърд, LSA / Flare, 2012, страница 20
7McLeod, SA (2018, 05 април). Кои са най-интересните идеи на Зигмунд Фройд? Извлечено от https://www.simplypsychology.org/Sigmund-Freud.html
8Ibid. 
https://www.simplypsychology.org/Sigmund-Freud.html#dream
10Тълкуване на сънища, от Зигмунд Фройд, страница 493. Извлечено от https://en.wikisource.org/wiki/Page:Freud_-_The_interpretation_of_dreams. djvu / 511
11 Силата на сега от Екхарт Толе, жълт кайт; 92 издание, 2001 г. 12
Пак там. Page 18
13 https://bg.wikipedia.org/wiki/Eckhart_Tolle
14 Силата на Сега от Екхарт Толе, жълта кайт; 92 издание, 2001 г., страница 150 15
Учението на Толе са„ Не се идентифицира с никоя религия, но използва учения от дзен будизма, суфизма, индуизма и Библията.“ Https://web.archive.org/web/20090210160630/http://topics.nytimes.com/top/reference/ timestopics / people / t / eckhart_tolle / index.html
16 Аспекти в астрологията от Сю Томпкинс, ездач; Ново издание на изданието, 2001 г., страница 162
17 https://www.watkinsmagazine.com/watkins-spiritual-100-list-for-2019
18Превършено от https://www.theage.com.au/world/why-now- is-bliss-20030929-gdwfir.html
19 https://bg.wikipedia.org/wiki/The_Power_of_Now  Първоначално е публикувана през 1997 г. от Namaste Publishing във Ванкувър. То е преиздадено през 1999 г. от New World Library и това издание достига и остава в  списъка на бестселърите на  New York Times години наред след това и е преведено на 33 езика. През 2000 г. книгата е посочена като препоръчана за четене от Опра Уинфри.
20Dane Rudhyar, Астрологията на личността: Преформулиране на астрологичните концепции и идеали, от гледна точка на съвременната психология и философия,  издателство Lucis, 1936 г.
21 Силата на сегашния път от Екхарт Тол, Жълта кайт; 92 издание, 2001 г., страница 12
Източници на изображения:Диаграма на психиката от https://www.simplypsychology.org/Sigmund-Freud.html
Шахмат: Изображение от климкин от Pixabay
Зигмунд Фройд: Фердинанд Шмутцер (публично достояние)
Екхарт Тол: Кайл Хобин (twitter.com/ kylehoobin) (CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0))
Светкавица / Човек: Изображение от Pete Linforth от Pixabay
Да се ​​публикува на: ivcconference.com/constellation-news/ , 2020.
Автор:Манди ЛоклиМанди Локли е лондонски астролог и автор и бивш ученик на Лондонската школа по астрология. Тя е писала за списанието на Астрологичната асоциация на Великобритания, както и за многобройни уебсайтове, включително свой собствен блог Astroair. Тя публикува електронната книга Сатурн в Скорпион: Вашият пътеводител през тъмнината през 2012 г., а също наскоро е публикувана като автор на белетристика. Тя се ангажира със саморазвитието - емоционално, духовно и интелектуално - и вярва, че прави всичко възможно да живее живота целенасочено, в услуга на другите и в хармония с циклите на Вселената. Тези стойности са и в центъра на нейната работа с клиенти.
www.mandilockley.blogspot.co.uk

Body and Mind Music

Знаете ли, че лесно можете да увеличите мозъчния си потенциал с 15 % просто като слушате този звук / музика само за 30 минути дневно > https://www.youtube.com/watch?v=IKVBHKclTw4 | Опитайте сега - не боли



събота, 28 декември 2019 г.

Исус възкръсна от мъртвите?

Според очевидци човек на име Исус Христос демонстрирал властта си над смъртта. Те ни казват, че след като умрял на кръст и бил погребан, Исус внезапно им се явил жив на третия ден. Тогава той беше видян от други последователи, включително 500 души за един повод. Скоро навсякъде се разпространи дума, че Исус е възкръснал от мъртвите. Но може ли възкресението на Исус да бъде просто 2000-годишна легенда? Или се основава на проверими исторически доказателства?
Ако Исус не възкръсна от мъртвите, тогава основата за християнската вяра завинаги ще бъде разрушена. Бившият атеист и скептик Джош Макдауъл прекара повече от седемстотин часа в проучване на доказателствата за възкресението. Той обяснява,
„Стигнах до извода, че възкресението на Исус Христос е или едно от най-безсърдечните измислици, изброени някога върху умовете на хората, ИЛИ това е най-фантастичният факт в историята.“ [1]
Убедени от доказателствата, изследванията на Джош го доведоха до убеждението, че възкресението на Исус е „най-фантастичният факт в историята“.
Друг пламенен скептик, английският журналист Франк Морисън смяташе, че възкресението на Исус е митично и започна изследване за книга, доказваща неговия случай. Въпреки това, докато проучваше доказателствата, Морисън промени мнението си, както и темата на своята книга. Какво беше това, което промени мнението на Морисън? Преди да разгледаме откритите от него доказателства, нека да настроим сцената, като прегледаме това, което последователите на Исус твърдят, че са „разкази на очевидци“ за неговата смърт и възкресение.

Исус предсказва собствената си смърт и възкресение

Седемстотин години преди Христос пророк Исая беше писал за бъдещ Месия, който ще страда и ще умре за нашите грехове, но по-късно ще бъде възстановен към живота. Повтаряйки пророчеството в Исая 53, Исус твърдеше, че той е Месията, който ще бъде предаден, арестуван, осъден и убит. Но след три дни той ще се върне към живота. (Вижте Марк 10:33). Всичко, което Исус преподава и твърди, зависи от неговото възкресение от мъртвите. Ако Исус не възкръсна, както обеща, посланието му за прошка и надежда за вечен живот би било безсмислено. Исус поставяше думите си на върховното изпитание на истината.
Библейският учен Уилбър Смит обяснява: „Когато каза, че ще възкръсне отново от мъртвите, на третия ден след като е разпнат, Той каза нещо, което само глупакът би посмял да каже, ако очаква предаността на някакви ученици - освен ако не беше сигурен, че ще доведе. " [2]

Ужасяваща смърт и после. ?

Точно както прогнозира Исус, очевидци съобщават, че е предаден от един от неговите ученици, Юда Искариот. Тогава в макетно изпитание под управлението на римския управител Понтий Пилат той е осъден и разпнат на дървен кръст.
Исус страдал на кръста около шест часа. Тогава, в 3:00 следобед, Исус извика: „Свърши се“ и умря. [3] Изведнъж небето потъмня и земетресение разтърси земята. [4]
Пилат искаше да потвърди, че Исус е мъртъв, преди да позволи да бъде погребан разпнатото му тяло. Така римски пазач хвърли копие в страната на Исус. Сместа от кръв и вода, която изтичала, според очевидци е била ясна индикация, че Исус е мъртъв. След като смъртта му е удостоверена, тялото на Исус е свалено от кръста, плътно увито в бельо и погребано в гробницата на Йосиф от Ариматея. Тогава римските пазачи запечатали гробницата с голям камък и били строги заповеди да гледат гробницата 24 часа на ден.
Учениците на Исус бяха толкова опустошени от смъртта му на кръста, че избягаха за живота си, опасявайки се, че и те ще бъдат заловени и убити. Но тогава се случи нещо.

Нещо се случи

Според статия на New York Times,
„Малко след като Исус беше екзекутиран, неговите последователи внезапно бяха поцинковани от объркана и прикрита група в хора, чието послание за жив Исус и идващо царство, проповядвано с риск за живота им, в крайна сметка промениха империя. Нещо се случи… Но какво точно? “ [5]

Морисън изследва доказателствата

Морисън искаше да знае какво всъщност се случи, което промени последователите на Исус и започна движение, което оказа толкова дълбоко въздействие върху нашия свят. Разбра, че има пет възможни обяснения:
1. Исус наистина не умря на кръста.
2. Тялото на Исус беше откраднато.
3. Учениците бяха халюциниращи.
4. Сметката е легендарна.
5. Наистина се случи.
Морисън започна да изследва фактите търпеливо и безпристрастно, за да види докъде ще го водят.

1. Исус ли беше мъртъв?

Морисън първо поиска проверка дали Исус наистина е мъртъв, когато е поставен в гробницата. Той научи, че смъртта на Исус се счита за фактическа близо 1800 години. Тогава преди около 200 години няколко скептици постулираха, че Исус не е умрял на кръста, а просто е загубил съзнание и е съживен от хладния влажен въздух на гробницата. Това стана известно като „теория за сблъсъка“.
Морисън се чудеше дали Исус би могъл да оцелее от кръста. Той изследва както еврейската, така и римската съвременна история и откри следните факти в подкрепа на смъртта на Исус:
  • Всички сметки потвърждават, че той е починал.
  • Пилат потвърди, че е починал.
  • По време на живота на очевидците никой не оспорва смъртта му.
  • Светските и съвременни историци (Лукиан [6] , Йосиф [7] и Тацит [8] цитират смъртта му като фактическа
Морисън се убеди, че Исус е наистина мъртъв, факт, почти универсално приет за истински от доверени учени и историци. Морисън заключава: „Това, че Исус Христос е умрял на кръста, в пълния физически смисъл на термина… ми се струва една от сигурностите на историята.“ [9]

2. Откраднато ли е тялото на Исус?

Морисън се чудеше дали учениците не са фалшифицирали историята на възкресението, като са откраднали тялото на Исус, а след това твърдят, че е жив. Това може да е правдоподобно, ако гробницата беше в неясна зона, където никой няма да ги види.
Гробницата обаче е принадлежала на известен член на Синедрионския съвет Йосиф от Ариматея. Тъй като гробницата на Йосиф беше на добре познато място и лесно се разпознаваше, всякакви мисли за това, че Исус е „изгубен в гробището“, ще трябва да бъдат отхвърлени.
Местоположението не само е било добре известно, но римляните са назначили охранители да наблюдават гробницата 24 часа на ден. Това беше обучено гвардейско звено, състоящо се от четири до 16 войници. Джош Макдауъл отбелязва: „Отделът на Римската гвардия се ангажира да дисциплинира и те се страхуваха от провал по какъвто и да е начин.“ [10] Би било невъзможно някой да се подхлъзне от охраната незабелязано и след това да премести камъка. И все пак камъкът беше разточен, което направи възможно очевидците да влязат в гробницата. И когато го направиха, тялото на Исус липсваше.
Ако тялото на Исус се намираше някъде, враговете му бързо биха изложили възкресението като измама. Том Андерсън, бивш президент на Калифорнийската асоциация на съдебните адвокати, обобщава силата на този аргумент:
„С толкова добре огласено събитие, не смятате ли, че е разумно един историк, един очевидец, един антагонист да записва за цялото време, че е видял Христовото тяло? … Мълчанието на историята е оглушително, когато става дума за свидетелството срещу възкресението. ” [11]
И така, без никакви доказателства и с известна гробница, която е ясно празна, Морисън прие, че тялото на Исус по някакъв начин е изчезнало от гробницата.

3. Халюцинираха ли учениците?

Морисън се зачуди дали учениците може да са били толкова емоционално разстроени, че халюцинират и си въобразяват възкресението на Исус.
Психологът Гари Колинс, бивш президент на Американската асоциация на християнските съветници, обяснява, че „Халюцинациите са индивидуални случаи. По своята същност само един човек може да види дадена халюцинация наведнъж. Те със сигурност не са нещо, което може да се види от група хора. “ [12]
Халюцинацията дори не е отдалечена възможност, според психолога Томас Дж. Торбърн. "Абсолютно немислимо е ... петстотин души със средна здравина на духа ... трябва да изпитват всякакви чувствени впечатления - зрителни, слухови, тактични - и че всички тези ... преживявания трябва да почиват изцяло върху ... халюцинация." [13]
Теорията за халюцинацията се оказва още една задънена улица. Какво друго може да обясни възкресението?

4. Само легенда ли е?

Някои неубедени скептици приписват историята на възкресението на легенда, започнала с един или повече лица, които лъжат или мислят, че виждат възкръсналия Исус. С течение на времето легендата щеше да се разраства и да се разкрасява, докато се предаде. Но има три основни проблема с тази теория.
  1. Легендите просто не се развиват, докато множество очевидци са живи, за да ги опровергаят. Един историк от древен Рим и Гърция, А.Н. Шервин-Уайт, твърди, че новините за възкресението се разпространяват твърде рано и твърде бързо, за да бъдат легенда. [14] Дори скептичните учени признават, че християнски химни и вероизповедания са били рецитирани в ранните църкви в рамките на две до три години след разпятието на Исус. [15]
  2. Легендите се развиват по устна традиция и не са подкрепени със съвременни исторически документи. И все пак Евангелията са написани в рамките на три десетилетия след възкресението. [16]
  3. Теорията на легендата не обяснява адекватно нито празната гробница, нито пламенното убеждение на апостолите, че Исус е жив. [17]
Първоначалното предположение на Морисън, че разказът за възкресението е митичен или легендарен, не съвпада с фактите.

5. Възкресението наистина ли се е случило?

Елиминирайки основните аргументи срещу възкресението на Исус поради несъответствието им с фактите, Морисън започна да си задава въпроса: „Наистина ли се е случило?“ Вместо да търси доказателства срещу възкресението на Исус, той се зачуди колко силен е случаят за действителното му настъпване , Откроиха се няколко факта.

Първи жени

Всеки разказ на очевидци съобщава, че Исус изведнъж се е появил телесно пред своите последователи, първо жените. Морисън се зачуди защо заговорниците ще направят жените централни в сюжета. През първия век жените практически нямаха права, личност или статус. Морисън разсъждаваше, че заговорниците ще представят мъже, а не жени, като първите, които видяха Исус жив. И все пак прочетохме, че жени го докоснаха, говореха с него и бяха първите, които намериха празната гробница.

Множество очевидци

Учениците твърдят, че са виждали Исус повече от десет отделни случая. Казват, че той им показал ръцете и краката и им казал да го докоснат. Той яде с тях и по-късно, по един повод, се появи жив пред повече от 500 последователи.
В Кесария Петър разказа на множеството защо той и другите ученици са толкова убедени, че Исус е жив.
„Ние апостолите сме свидетели на всичко, което е правил в Израел и в Йерусалим. Смъртха го, като го разпнаха на кръст, но Бог го възкреси към живот три дни по-късно ... Ние бяхме тези, които ядоха и пиеха с него, след като възкръсна от мъртвите. " [18]
Морисън осъзна, че тези ранни видения на възкръснал Исус от толкова много негови последователи биха били практически невъзможни за фалшифициране.

Последователен до края

Докато Морисън продължи разследването си, той започна да изследва мотивите на последователите на Исус. Той разсъждаваше, че трябва да се е случило нещо изключително, защото последователите на Исус престанаха да скърбят, престанаха да се крият и започнаха безстрашно да обявяват, че са видели Исус жив.
Сякаш докладите на очевидци не бяха достатъчни, за да оспорят скептицизма на Морисън, той също беше поражен от поведението на учениците. Тези единадесет бивши страхливци изведнъж бяха готови да претърпят унижение, изтезания и смърт. Всички, освен един от учениците на Исус, бяха убити като мъченици. Ако бяха взели тялото, щяха ли да пожертват толкова много за лъжа? Нещо се случи, което промени всичко за тези мъже и жени.
Именно този важен факт убедил Морисън, че възкресението трябва да се е случило наистина. Той призна, „Който стигне до този проблем, рано или късно трябва да се изправи пред факт, който не може да бъде обяснен… Този факт е, че… на малката група хора се появи дълбока убеденост - промяна, която свидетелства за факта, че Исус е възкръснал от гроба. ” [19]
Професор JND Андерсън и автор на „Доказателство за възкресението“ е съгласен, „Помислете за психологическия абсурд да изобразите една малка група от победени страхливци, които се прибират в горната стая един ден и няколко дни по-късно се трансформират в компания, която нито едно преследване не може да замълчи - и след това се опитват да придадат тази драматична промяна на нищо по-убедително от нещастна измислица… Това просто няма да има смисъл. “ [20]

Защо спечели?

И накрая, Морисън беше объркан от факта, че „едно малко незначително движение е в състояние да надделее над лукавата хватка на еврейското заведение, както и над силата на Рим. Той обяснява,
„В рамките на двадесет години претенцията на тези галилейски селяни е нарушила еврейската църква ... След по-малко от петдесет години тя започна да заплашва мира на Римската империя. Когато сме казали всичко, което може да се каже ... ние се сблъскваме с най-голямата загадка от всички. Защо спечели? “ [21]
По всички права, ако нямаше възкресение, християнството трябваше да изчезне при кръста, когато учениците избягаха за живота си. Но апостолите продължиха да създават нарастващо християнско движение.
Който и да вярва за валидността на възкресението на Исус, очевидно „нещо се е случило“ след смъртта му, което е оказало трайно влияние върху нашия свят. Когато световният историк Х. Г. Уелс беше попитан кой е оставил най-голямото наследство в историята, нехристиянският учен отговори: „С този тест Исус стои на първо място.“ [22] Какво е това наследство?
Нека разгледаме само някои от въздействието на Исус:
  • Времето е белязано от неговото раждане, преди Христа; AD - в годината на нашия Господ.
  • За Исус са написани повече книги, отколкото за всеки друг човек.
  • Около 100 големи университета са създадени, за да разпространяват неговото преподаване - включително Харвард, Йейл, Принстън, Дартмут, Колумбия и Оксфорд. [23]
  • Учението на Исус, че всички хора са създадени еднакво, е основата на правата на човека и демокрацията в повече от 100 страни. [24]
  • Високата стойност, която Исус поставя на всеки човек, независимо от пола или расата, накара последователите си да насърчават правата на жените, както и да премахват робството.
  • Хуманитарните творби като Червения кръст, Световната визия, Самарският портмоне, Милосърдните кораби и Армията на спасението са основани от неговите последователи.

Изненадващо заключение

В книгата, която най-накрая написа, Кой е преместил камъка, Морисън документира доказателствата, които го доведоха до вяра във възкресението. Морисън не е сам. Множество други скептици, които изследваха доказателствата за възкресението на Исус, също се убедиха и го приеха като най-изумителния факт в цялата човешка история.
Оксфордският професор и бивш скептик С.С. Люис, който някога се съмняваше в самото съществуване на Исус, също беше убеден от доказателствата за възкресението на Исус. Той пише,
„Случи се нещо напълно ново в историята на Вселената. Христос победи смъртта. Вратата, която винаги е била заключена, за първи път е била принудително отворена. “ [25]
Но има още повече. ,
превод Google