неделя, 31 януари 2021 г.

ЖИВОТЪТ ТАКЪВ КАКЪВТО Е



Искам да ви разкажа една необикновена история. Тя е за баба Ванга. Ако щете вярвайте. Аз също не вярвах.
Това е историята за малката Каролина. Наистина се казва така и сега е едно прекрасно девойче, в което всеки може да се влюби.
Преди петнадесет години нейните родители я доведоха при мен. Тогава тя беше само на две годинки и страдаше сериозно. Имаше тежка вродена болест на хранопровода. Трябваше да я оперирам. Вторник ще бъде, казах на родителите. С тях се харесахме от пръв поглед.
Обаче в понеделник усетих болка в дясната ръка. Стара история, но трябваше да отморя. Така че реших да отложа операция на Каролина за сряда. По обед се върнах и си полегнах.
През късния следобед на входната врата се звънна като на пожар. У нас нахълта объркан Златко, бащата на малкото ангелче и попита какво става. Какво има да става, казах, всичко е наред, просто поради това-онова отлагам операцията за сряда. Да не се притеснява, случват се такива работи.
Знам, отсече той. Каза ми го баба Ванга. И ми разказа следното:
Рано сутринта отишъл в Петрич, в Рупите и се наредил на опашката при баба Ванга. Отишъл ей-така, без ходатайство. По едно време тя излязла и викнала да влезе бащата на болното момиче. Вътре го запитала, ти идеш за детето, нали? Заради операцията?... Да, бабо Ванге, казал той, утре ще я оперират. А, нема да е утре, отсекла баба Ванга, в среда ке биде тя, в среда! Много ке е сложна, но ке е успешна. Момето е в Пирогов, при д-р Бранков, рекла баба Ванга, бъдете арни, сичко ке е сгодно. Ке живее дълго и щастливо и ке ви гледа на старини!
Нали разбирате, аз сутринта съм взел решение да променя деня на операцията, която е запланувана още предната седмица, а след два часа баба Ванга вече знае! Как става това?
Всичко беше както си беше. След време Златко и съпругата му емигрираха, но тогавашните власти не пуснаха детето и то остана при баба си във Враца. Реших, че повече никога няма да ги срещна.
Обаче историята има продължение. Осем години по-късно ми се обажда бабата на Каролина. Имала силни болки под лъжичката, повръщала, слабеела. Нейните са далеч, какво да прави? Веднага ми стана ясно. Извиках ги да постъпят в болницата. Оказа се усложнение на коварната болест.
Тогава нещо ми прищрака, в главата ми изплува смътният спомен, че навремето Златко каза още, че според Ванга детето ще се оперира два пъти, но всичко ще мине добре и ще живее дълги години. Тогава това ми убягна. Попитах бабата, дали знае че Ванга е казала за втора операция, но и тя не знаеше. Обаче Зоя, моята съпруга, помнеше точно как Златко предал думите на пророчицата - два пъти ще я оперират!
Заръчах Златко да ми се обади от Щатите и го попитах каква е истината. Той се засмя и каза, че това е цялата истина, но той просто я спестил пред близките си, за да не ги тревожи. Каза още, че съпругата му ще долети от Америка за деня на операцията. Тя отначало била много разтревожена, но той я убедил, че човек не може да избяга от съдбата си и че това, което е предрекла Ванга, винаги става.
Така и стана. Оперирах Каролина отново. После тя отлетя при родителите си. А наскоро ги срещнах в България – бяха се върнали в родината. За тях тази история беше като Божа промисъл.
Всички се връщаме в родните си места. Понякога си мисля, дали има смисъл да бягаме от тук, където са изворите на тайнствените сили, които ни насочват в този нестабилен свят и ни предпазват да не стъпим накриво.
Някои висши създания твърдят, че всичко е написано и предначертано. И това, което е станало, просто е било писано да се случи. Дали е така, не знам. Пък и, честна дума, май не ми се иска да знам.
(Този текст е писан 1998 година)
Проф. Огнян Бранков

Няма коментари:

Публикуване на коментар