Човешкото съзнание, въпреки че е инструмент на природния човек има заложени възможности да отразява Божествения свят. То може да получава впечатления и информация от божествената реалност чрез определено състояние на материалните сетива.
Природните науки – квантова физика, биофизика, еволюционна биология изследват причините на поява на материята, като се опитват да изчислят и детайли от финоматериалната реалност. Напр. еволюционната биология твърди, че живата клетка може да се самоорганизира, но не отговаря на въпроса - откъде идва информацията за това и как се свързва с клетката. Това ни показва ограничеността на материалното съзнание и границите които то непрекъснато си поставя.Но макар и в граници, съвременната физика все повече се доближава до посланието на Бхагавад Гита, прозрението че – Бог е не само трансцендентен – той е навсякъде. Аз съм себе си във всички неща и цялата вселена – всяка видима енергия и материя – произхождат от Мен, като проява на самия Мен.
От този епос разбираме, че всичко в природното творение и живо и неживо е един организъм, одушевен и формиран от живото единство на Божествения Дух. Духът Божи е силата, която води всички неща и човешки същества до изява. Но много отдавна човекът е забравил да свидетелства за тази божественост. Затова в Универсалното учение се говори за две природи. Едната природа е тази, за която той може да говори от изначалния душевен извор, но за която той е заспал, която е забравил. Тя е която прониква и одушевява всичко. Другата природа е тази, в която човешкото същество е потъвало постепенно, отделяйки се от Твореца и забравяйки за божествения си произход – природата на противоположностите, на доброто и злото. Резултатът от този процес е днешния човек – имитация на първоначалното съвършенство.
Но в тази аварийна същност милостиво е оставен инструмент, способен да възвърне първоначалния блясък на човешкото същество. Това е личността – тя може да извърши един процес на обновление. Той започва с правилно разбиране и копнеж по първоначалното съвършенство, по изгубения Рай, като по този начин постепенно се освобождава от своята аз-центрираност и преоткрива истинското си призвание – да възстанови божествения човек. Този процес, път на духовно-душевно развитие Школата нарича Трансфигурация. Това е процесът, който се изучава и практикува в Школата на Златния Розенкройц. Този процес започва с навлизането на Духа (Божието дихание) в микрокосмоса. От този Дух и от първичната субстанция (прасубстанцията, Водата на Живота), Материя-Магика, която прониква всичко и всички, първо се ражда една нова безсмъртна душа (и това е новораждането от Вода и Дух) и едно ново съзнание, които не са ограничени от материята на света, в който живеем като природнородени хора. След това се ражда и едно тяло, но много по-фино от нашето, което навлиза само до областта на етера, но не и до плътната материя. Така става чудото – оловото на тази природа (природнороденият човек) чрез един алхимичен процес се преобразява в златото на Духа (Истинският Божествен Човек).
Ние ви пожелаваме не само да разберете този процес, но и да го осъществите на практика в живота си.
Няма коментари:
Публикуване на коментар