ГРУПОВО ЕДИНСТВО И ВЗАИМОПОМОЩ
Завършихме предишния бюлетин с констатацията, че въпреки че всеки върви по свой собствен път, можем взаимно да си помагаме, за да останем будни, да бъдем "будилници" един за друг. Защото Пътят не е никак лесен, най-вече защото дълбоко в нас самите се крият негативни качества (най-често наследени), които трудно излизат наяве и трудно се преодоляват. В групата обаче всичко излиза наяве, нищо не остава скрито и с нейна помощ много вътрешни пречки, които не сме могли сами да преодолеем, биват преодолени. Разбира се, всеки трябва да е насочен към това, да е искрен и честен със себе си. Така възниква нуждата от сътрудничество, споделяне, откритост и взаимопомощ, а като следствие от тях възниква взаимното доверие. Без взаимно доверие групата всъщност не е истинска група. А това се постига не чрез нашите личностни качества, а чрез действието на пробудената в нас божествена душа. Нашите пробудени божествени души са свързани като клетки в едно тяло и така получават силата на цялото тяло.БРАТСТВО И СЕСТРИНСТВО
Ние говорим също за братство и сестринство. Разбира се, за да съществува то, е необходимо изпълнението на определени условия. В книгата си "Седем гласа говорят", в главата "Седморното доказателство за братство и сестринство", Катароза де Петри, един от основателите на Школата на Златния Розенкройц, говори за седем условия, при които може да се говори за истинско братство и сестринство.
"Всички участници в едно братство по необходимост в даден момент трябва напълно да се разпознаят един друг. Защото един човек наистина може да казва, че ви е брат или сестра, но многократно да ви доказва точно обратното. В такъв случай, представянето му като ваш брат или сестра е само средство, за да бъдете тласнати в една определена посока.
Затова братството и сестринството според закона на Светия Дух трябва по всяко време да бъде доказвано по безличен начин, така че едно такова доказателство да бъде ясно и недвусмислено. При това доказателството трябва да бъде от седморен вид и да притежава следните отличителни белези:
Първо, всички трябва да са съучастници в скръбта;
Второ, съучастници в Царството,
Трето, съучастници в търпението,
Четвърто, съучастници в общението с Иисус Христос,
Пето, всички да бъдат жители на о-в Патмос,
Шесто, да бъдат там заради Словото Божие, и
Седмо, заради свидетелството за Иисус Христос."
Нека разгледаме тези условия.
1. СЪУЧАСТНИЦИ В СКРЪБТТА
Който е докоснат от освещаващия Дух и с това дава доказателство за активирането на шестия светилник на ауричното същество, от този момент нататък изпитва диалектиката, във всичките й аспекти, като бедствие, като скръб, като безплодна пустиня. От този момент нататък, вътрешната жизнена насоченост на един такъв човек нито за секунда повече няма да се насочва към хоризонталната плоскост на живота или да произлиза от нея. Отсега нататък този човек се чувства като чужденец на Земята (фазата на Пътя наречена "Човекът-Йоан в пустинята") и ще се държи като такъв. Това може да види по жизненото му поведение, защото той е “съучастник в скръбта”.
2. СЪУЧАСТНИЦИ В ЦАРСТВОТО
Този човек обаче, със сигурност няма да бъде мрачен песимист по отношение на живота. Той със сигурност няма да принадлежи към хората, огорчени и озлобени от един живот пълен с разочарования, които бълват отровната си злоба върху всички и всичко. Не, един човек-Йоан живее “в очакване на Царството”, за което Христос казва: "Моето Царство не е от този свят". Той знае, че е призован към жизненото поле на душата, чиято жизнена сила е любов, покой и хармония. Затова това очакване на Царството ще го огрява като слънце през всичките дни на неговото странничество. Тази светлина винаги ще се излъчва от него като една осезаема радост, въпреки всички евентуални изпитания и напряко през тях.
3. СЪУЧАСТНИЦИ В ТЪРПЕНИЕТО
Така човекът-Йоан – както се разбира от само себе си – се отличава с търпение, толерантност, кротост и любов, която е в състояние да понесе всичко. Следователно той е “съучастник в търпението”. Има много хора, които очакват едно ново царство и поради тази причина са обхванати от голяма радост и умеят да проявяват търпение. Но единственото царство, което има смисъл, което притежава вечни стойности, е Царството на Иисус Христос. Това е влизането като душевен човек в душевния свят на шестата космическа област.
4. СЪУЧАСТНИЦИ В ОБЩЕНИЕТО С ИИСУС ХРИСТОС
Затова човекът-Йоан също ще изповядва Иисус Христос в гностичен смисъл и няма да гледа на Него само като на чисто историческа фигура или като на възвишено божество според теологичното схващане, а като на Онзи, който ще трябва да бъде роден в нас - безсмъртната Духовна душа в самите нас. Следователно, човекът-Йоан във фазата Патмос е “в общение с Иисус Христос”, в общение със своята безсмъртна душа.
5. ВСИЧКИ ЩЕ БЪДАТ ЖИТЕЛИ НА о-в ПАТМОС
Вследствие на това той е “жител на о-в Патмос”. Това означава, че той абсолютно се дистанцира от всичко диалектично, стои колкото се може повече в тишина, мир и покой, без да вдига шум около себе си и съблюдавайки всички свои граждански задължения, ясно осъзнавайки какво изисква от него освобождаващият път. Той ще избягва отъждествяването с този свят и ще се обгради с кръг от хора, които не са насочени към обичайния свят и обичайния живот.
6. ВСИЧКИ ЩЕ БЪДАТ ТАМ ЗАРАДИ СЛОВОТО БОЖИЕ
Той ще направи това “заради Словото Божие”, заради Божието дихание, което произлиза от Гносиса, от царството на Светлината, от Братството на живота. И ще изследва Универсалното учение, от което с вещина ще извлича всички указания за едно подобаващо жизнено поведение.
7. И ЗАРАДИ СВИДЕТЕЛСТВОТО ЗА ИИСУС ХРИСТОС
И преди всичко той непрестанно ще взема за пример “изпълнения със свидетелства, богатият на доказателства живот на Иисус Христос”. Той ще следва стъпките на всички, които са извървели пътя на Гносиса и са предоставили изобилие от доказателства за това.
Ето такъв брат беше този Йоан на Патмос. Цялото му същество, всички негови дела бяха седморното доказателство за един истински гностичен мироглед. Той беше брат в истинския смисъл на думата. Нека неговият пример ни бъде подкрепа и ни дава сила да го следваме.
Вашите приятели от Духовната школа на Златния Розенкройц
Няма коментари:
Публикуване на коментар