Нива на обучение
Iниво: Начинаещи Бял (ярък и хомогенен) Няма
II ниво: Долно междинно ниво Светлокремав (червеникави нюанси, накрая със следи от жълто) Няма
III ниво: Средно ниво Жълт (плътен, без следи от бяло) Няма
IV ниво: Горно междинно ниво Тъмножълто (наситено златно, накрая със следи от синьо) Младши
V ниво: Напреднали Светлосиньо (без следи от жълто, накрая със следи от пурпурно) Старши
VI ниво: Много напреднали Тъмносиньопурпурно(заобиколено от лъчиста светлина)
Някои от пациентите ми не са съгласни с моето характеризиране на духовния свят като място, ръководено от социална структура и организирано управление, представено чрез Фигура 3.
От друга страна, аз непрекъснато слушам същите тези пациенти да описват един планиран и организиран процес на саморазвитие, върху който влияят равнопоставените и учителите. Ако духовният свят наистина прилича на едно голямо училище с множество класни стаи, ръководено от души-учители, които контролират нашето напредване, тогава той има структура.
Чрез Фигура 3 представям основен работен модел на местоположенията. Знам, че не е съвършен. Надявам се, че през следващите години моите концепции ще послужат за основа на надграждането от бъдещите изследвания на терапевти, използващи регресията, допълнени от техни собствени отговори за измерването на зрелостта на душата. От тази глава читателят може да остане с впечатлението, че в духовния свят душите са така отделени чрез светлинните нива, както са хората на Земята чрез разделянето на социални групи в обществото.
Социалните условия на Земята не могат да се сравняват с духовния свят. Всички разлики в честотата на светлината, измерващи нивото на знания на душите, идват от един и същ енергиен източник. Душите са изцяло интегрирани посредством мислите. Ако всички нива на изява в духовния свят съответстваха на един и същи клас, душите щяха да имат лоша система за обучение. На Земята старата образователна идея за училище с една класна стая ограничава учениците от различни възрасти.
В духовните равнопоставени групи душите работят на своето ниво на развитие заедно с други като тях. Зрелите учители-водачи подготвят следващото поколение от души да заеме тяхното място. Следователно в духовния свят има практически основания за съществуването на условия за система, проектирана да измерва нивата на обучение и развитие. Системата насърчава просвещението, а в края на краищата и усъвършенстването на душите.
Важно е да се разбере, че докато ние може да страдаме от последствията от лошия избор в нашите образователни задачи, вътре в системата ние винаги сме предпазвани, подкрепяни и напътствани от душите-експерти. Това е, което приемам като духовното управление на душите.
В продължение на векове идеята за йерархия на душите е била част от източните и западните култури. Платон говори за трансформация на душите от детството до зрелостта, преминаваща през много етапи по морални съображения. Древните гърци са чувствали, че в продължение на много животи човечеството се движи от аморалното, незряло и жестоко същество към хора, които напълно са се социализирали със състраданието, търпението, опрощението, честността и любовта.
През втори век след Христа новата християнска теология е силно повлияна от Плотин, чиято неоплатоническа космология приема, че душите имат йерархия от степени на съществуване. Най-висшето същество е трансцендентният Единствен или Бог-създател, от който се ражда Азът на душата, която ще се настани в човешките същества. Накрая тези нисши души ще се завърнат за повторно пълно обединяване с вселенската свръхдуша. Класификацията ми за развитието на душите не е замислена нито като социално, нито като интелектуално елитарна. Душите, които са на силно напреднал етап от развитието си, често могат да бъдат със скромно обществено положение на Земята. По същата причина хора от влиятелните висши слоеве на човешкото общество едва ли се намират в блажено състояние на духовна зрелост. Обикновено е вярно точно обратното. Не мога да наблягам прекалено много на значението на нашите духовни групи, що се отнася до местоположението в зависимост от развитието на душата.
Глава девета, за начинаещите души (Нива I и II) ще изследва по-отблизо как функционира една духовна група. Преди да продължим обаче, искам да обобщя това, което съм научил за основните принципи на обвързване в духовните групи, Независимо от относителното време на създаване, след като завършат етапа на послушничество, всички начинаещи души се прикрепят към нова група от души на тяхното ниво на разбиране. След като се формира новата група за подкрепа на душата, в бъдеще не се прибавят нови членове. Изглежда съществува процедура за системен подбор за хомогенното групиране на душите. Вземат се под внимание сходства в егото, когнитивното съзнаване, изразяването и желанието. Независимо от големината си, групите-гроздове не смесват директно своите енергии, но душите могат да общуват една с друга през границите на основните и вторични групи.
Основните гроздове в Нива I и II могат да се разпадат на по-малки подгрупи с цел обучение, но не се отделят от интегрираното цяло, образуващо един грозд от души. Скоростта на обучението е различна при равно-поставените членове на групата. Определени души напредват по-бързо от други в една група-грозд, въпреки че тези ученици може да не са в еднаква степен компетентни и убедителни в различните области от техните учебни програми. Когато достигнат средното ниво на обучение, на душите, демонстрирали специални таланти (да лекуват, да преподават, да творят и други), им се позволява да участват в специализирани групи за работа на по-напреднали, като в същото време остават в собствената си група-грозд.
В момента, когато се прецени, че нуждите, мотивите и способностите за изява на душата са достигнали напълно Ниво III във всички области на саморазвитието, такива души се събират свободно в работна група за "самостоятелно обучение". Обикновено техните стари водачи продължават да ги контролират посредством един учител-експерт. Така, от множество гроздове от една или повече вторични групи, може да възникне едно ново образувание от същества, преминаващи напълно в Ниво III. Когато достигнат Ниво IV, душите получават по-голяма свобода на действие извън груповите дейности. Въпреки че с напредъка на душите големината на групата намалява, близкият контакт между първите равнопоставени членове на групата никога не се загубва. Духовните водачи използват богато разнообразие от преподавателски методи и превъплъщения на инструктори в зависимост от състава на групата.
следва...
Няма коментари:
Публикуване на коментар