сряда, 22 юли 2020 г.

„Играта на Змията“-пътеводител на душата в задгробния свят

ЮНИ 17, 2020

Играта на змията- древни египетски игри са открити в Египет в пирамидите.Те указват пътя на душата в задгробния свят.

Когато напуснете това тяло , няма да знаете къде да отидете в задгробния живот, елитът и кралските особи на този свят са единствените хора, които знаят как да стигнат до небето, те са запазили тайната в играта на змията (животът е просто игра)  ′′ Играта Meхен ′′ има два тунела в задгробния живот, единият наречен Apep, който те отвежда в хаос, а другият наречен Mехен, който те отвежда в рая.  Тази игра е погребана с тялото, защото душата ти ще се върне в тялото ти след смъртта ,а играта беше там, за да ви напомни къде трябва да отидете, докато играете играта, в която трябва да пътувате по змията, за да стигнете до къщата на Хор (рая в Акила). Входът на тази змия е в съзвездието Офиух змията държач ще забележите, че краят на змията ви води до Акила. Apep пътят към хаоса е навлязъл от Феникс и минава през реката на душите, наречена Еридан и ви отвежда при звездата Сириус.
Снимката показва играта МЕХЕН.
Играта на змията.
От Meхен играта се промени и  се казва ′′ Сенет „, Същите правила, които се прилагат за играта, ще вляза малко по-дълбоко в това по-късно, снимката  е  на играта Сенет от гробницата на  Тутанкамон ,за да му напомни за пътя в задгробния живот. Играта продължи в Индия и беше наречена играта на змията, тук дават повече подробности за играта и какво трябва да направите, за да влезете или да стигнете до рая.
Играта на змията Сенет
Играта на змията Сенет
играта на змията
Играта на змията Сенет

Това не е просто игра, а религия “. Игри в древен Египет „Бог премества играча и той, кубчето.“ Какъв бог зад Бога произхожда от схемата? – Хорхе Луис Борхес (1899-1986)
Едно от нещата, които най-много обичам да изучавам Древен Египет е, че въпреки че мумиите и пирамидите правят египтяните да изглеждат екзотични, колкото повече научавате за тях, толкова повече виждате, че днес те са били просто обикновени хора с повече прилики с нас, отколкото можем да си представим. Има определени основни, вродени човешки импулси, споделени от цялото човечество – и играта е един от тях. Въпреки че на игрите често се гледа пренебрежително  , тяхното значение за обществото и културата е неоспоримо. Всъщност човечеството създало игри много преди други „практически“ древни изобретения като грънчарството, писането или колелото. Миналия уикенд присъствах на събитие в Лондон по настолни игри и казах няколко думи за древно -египетските игри, които смятах, че би било хубаво да споделя и тук. Беше доста невероятно да накараме хората да играят на настолната игра Senet, създадена в Египет преди 5000 години!  Още по-невероятното е, че съществуват много по-стари игри. Те са едно от най-старите човешки творения, датиращи от преди 8000 години. Най-ранното доказателство за настолните игри в света идва от неолита в Близкия изток, датира от около 6000 г. пр.н.е. Археолозите в Ливан и Иран са открили 12 възможни игрални дъски, направени или от варовик, или от мазилка с линии от дупки или вдлъбнатини, както и възможни игрални парчета (Simpson 2007). Ървинг Финкел (2007) обсъжда условията и мотивациите за появата на настолни игри: „От контекста на тяхното откриване е очевидно, че появата им на сцената на човешката социална еволюция съвпада с развитието на структуриран и заседнал обществен живот , свързана с споделена отговорност и труд. Именно при тези обстоятелства свободното време първо се проявява и със сигурност свободното време е основното изискване за изобретяването и играта на настолни игри. Вероятно винаги до голяма степен времето е управлявало ролята на настолните игри в света. Игрите, като живота, съчетават едновременно умение и шанс и те олицетворяват редица първични човешки ангажименти: оцеляване, конкуренция, битка, лов, състезание, социална организация и броене. Различни различни настолни игри се играеха в древен Египет (други, които не се обсъждат тук, са двадесет квадрата, първоначално месопотамски по произход, мраморна игра и мъже „увереност“).

Хрътки и чакали

Хрътки и чакали беше състезателна игра за двама играчи с дъска във формата на щит, разделена на две писти, по една за всеки играч. Всяка страна имаше 29 дупки, външен ред 19 и вътрешен ред 10, със споделен 30-ти отвор в средата, който бележи финала. Играещите колчета бяха дълги заострени парчета, които можеха да се вмъкнат в дупките; 5 имаха глави чакали, а останалите 5 бяха с глави на кучета. Всеки играч би състезавал своите 5 колчета до финала. За да направите нещата по-интересни, начертаните линии, свързващи отвори 6 и 20 и дупки 8 и 10, служеха или за преки пътища, или за неуспех в зависимост от това в кой край сте кацнали, а знакът на йероглифа за добро отбелязване в дупки 15 и 25 може да е посочил допълнителен завой , Играта може би е изобретена около 2100 г. пр.н.е. и се е разпространила в Близкия изток (за повече информация вижте Hoerth 2007).
хрътки и чакали
хрътки и чакали
МЕХЕН е една от най-ранните игри в древен Египет е известна като Мехен или играта на змията. Мехен се играе на кръгла дъска под формата на навита змия с глава в центъра и тялото, разделено на квадратчета. Това е единствената известна игра за мулти-плеър и представи, която изобразява играта с 6 лъвски игрални фигури и 6 мрамора. За съжаление, как те се използват все още не е сигурно. Надписите от гробни сцени, показващи играта, предполагат, че тя включва използването на стратегия и тази част от играта е била заснемане на нещо, може би парчета на противника (за повече информация вижте Piccione 1990b; Rothöhler 1999; Kendall 2007).
Играта на змията Мехен
Играта на змията Мехен

Сенет

Играта, наречена Сенет, което означава „преминаване“, беше най-популярната игра в Египет. Играе се в продължение на 3000 години и възможно извеждане на играта оцелява в Египет от 19 век под формата на играта, известна като al-tab al-sigah. Сенет е сравним и  играта на табла. Въпреки че няма записан набор от правила за играта, изследването на 120 примера на дъските за игра, които оцеляват, многото представи на играта, която се играе, и различни текстове, които описват играта й, позволиха реконструкцията на играта. Играта беше двама играчи и по същество състезание, като всеки играч движеше отбор от 5 са имали главите на чакали, а останалите 5 са имали главите на кучета. Всеки играч би състезавал своите 5 колчета до финала. За да направим нещата по-интересни, начертаните линии, свързващи отвори 6 и 20 и дупки 8 и 10, служеха или като преки пътища или неуспехи в зависимост от това в кой край сте кацнали, а знакът на йероглифа за добро маркиране в дупки 15 и 25 може да е посочил допълнителен завой , Играта може би е изобретена около 2100 г. пр.н.е. и се е разпространила в Близкия Изток (за повече информация за Hounds & Jackals вижте Hoerth 2007).
Играта на змията Сенет
Играта на змията Сенет
Сенет се играеше и от богатите, и от бедните. Въпреки че по-малко добре щеше да надраска графити дъски в земята или върху каменни плочи или счупени керамични съдове. Имаме дори няколко примера, когато отегчени свещеници драскаха играта по пода на храмовете! Върху графити дъски камъчета или чипове от счупена керамика биха се използвали като парчета за игра. Официалните парчета за игра бяха първоначално конични по форма, диференцирани с цвят и един комплект по-висок от другия, но те се развиха във всевъзможни различни форми, като животински глави.
Играта на змията Сенет от гробницата на Тутанкамон
Играта на змията Сенет от гробницата на Тутанкамон


По-сложните дъски, собственост на богатите, често биха имали СЕНЕТ от едната страна на дъската и игра, известна като Двадесетте Квадратчета, която пътува за Египет от Месопотамия от обратната страна. Тесните страни на дъската имаха чекмеджета, съдържащи игралното оборудване. Тутанкамон е погребан с 4 дъски на сенет в гробницата си.

Борбите в играта на Сенет започват да се свързват с опасностите от пътуването до отвъдното и играта интегрира ключови разкази на египетската религия, разказващи историята на борбите на бога на слънцето Ра, обикалящи подземния свят с лодка всяка вечер и битки от масив от божества, демони и препятствия. Различни елементи на играта – определени движения и площади – се свързват с конкретни действия и събития в тези истории. Тази промяна е много разбираема, тъй като в древен Египет не е имало разделение между светския живот и религията: почти всичко е било пропита с религиозна вяра. Към осемнадесетата династия бордът е бил преобразуван от симулация на света на мрежата с квадрати, изобразяващи основни божества и събития в отвъдния живот. Първоначално в Старото и Средното царство, последните 5 квадрата на дъската имаха прякото и практическо значение на добро, лошо, три, две и едно, числата, показващи точното хвърляне на пръчките, от които се нуждаете, за да излезете от дъска. По-късно те развиват по-мистично значение и вместо това трите числа обикновено се обозначават с група от три бога или три баса, два бога и една фигура на бога на слънцето.
Историята, прикрепена към играта, я обогати, превръщайки я от просто форма на забавление и състезание, до смислено преживяване: пътуване с чувство за неотложност и опасност. Но не само религията повлия на разказа на играта, тя всъщност стана част от египетските религиозни вярвания и текстове, като Книгата на мъртвите, като едно от предизвикателствата, с които починалият може да се изправи при пътуването си към отвъдното. По-рано в египетската история сцените на гробниците са изобразявали собственика на гробницата да играе играта с друг човек или да гледа двама други хора да играят, чисто като форма на забавление, но когато играта се свързва с идеята за възкресение и борбата за достигане до задгробен живот, гробни сцени започнаха да показват, че починалият играе невидим противник като средство за навлизане в отвъдния живот.
Текстовете за религиозни игри описват пътуването на душата през различни региони на отвъдното, сякаш се движи през дъската на сенета. „Големият текст на играта“, който оцелява в три източника, описва играта срещу неназован противник като начин за постигане на прераждане и присъединяване към боговете в отвъдния живот, така че:

[за да могат да ми разрешат] да вляза в Камарата на тридесетте (свързана с тридесетте квадрата на дъската за игри)
[за да мога да стана бог, като тридесет и първия] (бог).
[Ще се приближа до Мехен,
и ще предам] неговите рисувачи (на него).
â € |
<I> ще се бие като бог с него,
â € |.
Сърцето ми е проницателно;
това [не е забравимо].
Сърцето ми е умно в определянето на играта му срещу мен,
че <his> рисувачите могат да се обърнат назад <към него>.
Пръстите му са объркани,
и сърцето му се е отстранило от мястото си,
за да не знае отговора му.
â € |.
[Аз] ще мина покрай [като] онзи, който плава с ветреца заедно със Слънчевия диск до Къщата на [Повтарящия се] живот,
докато моят опонент е спрян в мрежата на [Къщата на], която го смирява (задържа го) с помощта на окото ”(Piccione 1990a, 123-38).

Тази религиозна асоциация на сенет с отвъдното може би първоначално се е родила от концепцията на Средното царство, че живите хора могат да преодолеят разликата между себе си и своето починало семейство, играейки сенет с тях. Заклинанието за текста на ковчега 405 гласи: „Нека да играе сенет с тези, които са на земята. Той е неговият глас, който се чува, (въпреки че) той не може да бъде видян ”(Piccione 1990a, 84). Дъските от сенет на графити са открити надраскани по пода на гробни параклиси, вероятно като част от ритуал, който можеше да се проведе по време на Красивия фестивал на долината, когато египтяните посетиха гробовете на своите предци.

Игри и Древно-египетска култура
Нефертити играе сенет
Нефертити играе сенет


Въпреки това, това не беше просто играта на сенет, която се промени в отговор на египетската религия, самите игри повлияха на египетския живот и култура по безброй начини. Например играта на змията Мехен повлия на религиозните вярвания много след като спря да се играе в края на Старото царство. В религията на Новото кралство змията на настолната игра стана бог. Мехен беше огромна навита змия, която обхващаше бога на слънцето Ра в многото си серпентини, като го защитаваше и водеше преминаването на лодката на слънцето през световния свят всяка вечер, за да се преражда отново всяка зора. Произходът на настолната му игра изглежда е пренесен в ролята, която той пое като бог на покровителя на играчите на сенет, които се опитват да влязат в отвъдното. В текстовете за ковчезите този опасен път беше наречен „пътищата на Мехен“ (Piccione 1990b).
Мехен бог на змията се навива около бога на слънцето в защита
Мехен бог на змията се навива около бога на слънцето в защита
Игрите, особено сенет, също формират богата част от египетската култура, представяйки се в тяхната система на писане, литература и изкуство. Образът на сенет като дъска е използван като важен йероглифен символ от самото изобретение на писането, стоящо за фонетичния звук „mnm“. Игрите участват често в изкуството, но не само в гробниците, например Сатиричният папирус, който показва лъв и антилопа, участващи в (приятелска или конкурентна?) Игра на СЕНЕТ.


Демотична приказка от ІІІ в. Пр. Н. Е. Разказва историята на Сетне Хамвас, който прониква в гробницата на принца и магьосника Нинеферкапта, за да придобие вълшебната „Книга на Тот“. Там Сетне е предизвикан от призрака на магьосника да играе сенет за притежание на книгата. Сетне е бит три пъти и след всяка загуба призракът го бие по главата с кутията за игра, като го забива в земята. Сeтне успява да избяга само когато пристигне помощ отвън. Както Peter Piccione (1994) посочи, тук сенет отново се свързва с прераждането от близко погребение, а предполагаемата защита на текста от навита змия е друга препратка към Мехен, играта на змията / бог.


Игрите могат да отразяват важни културни концепции и въздействието, което могат да окажат върху по-широката културна сфера, обогатявайки креативността и дори да повлияят на представата ни за света, не трябва да се подценяват, намаляват или пренебрегват, както често се случва днес. Древните египетски игри ни учат, че играта е универсален аспект на човечеството: отражение на това кой сме, средство за изразяване на нашите желания и страхове и възпроизвеждане на основни човешки импулси и най-вече на добро забавление.
По материал на eloquentpeasant.com

вторник, 21 юли 2020 г.

Името на Сорос- Магически КОД?

BY  · ЮЛИ 20, 2020

Малко магове са забелязали,че името на един от най-могъщите бизнесмени на планетата СОРОС /SOROS е огледално и в двете посоки се чете еднакво на кирилица и латиница.
Обикновено такива имена са част от магически квадрати ,които в  миналото са се използвали в различни магии.
Магическите квадрати са помагали на маговете в следното :
  1. Да се знаят всички събития,Минали и Бъдещи изобщо
  2. Да се познават събитията,принадлежащи на бъдещето
  3. Да се познават събитията ,които ще се случат по време на война
  4. Събития отминали и забравени
  5. Предстоящите изпитания
  6. Предстоящите благоприятни събития
  7. Отминалите събития относно враговете
  8. Да се знаят знаците на Бурите
  9. Да се знаят тайните на Войната
Магическите символи се състоят от квадрати с букви,които приблизително могат да се разделят в четири отделни вида:
1. Тези,в които целия квадрат е зает от Букви.При тази форма двойното подреждане на акростиха е отбелязано специално,въпреки,че в някои случаи то леко се различава ,заради въвеждането на друго име.
2.Тези,в които част от квадрата е оставена празна,а Буквите са подредени във формата ,която в геометрията се нарича ГНОМОН
3.Такива,при които централната част на квадрата е празна,като буквите образуват рамка около празното пространство
4.Такива,които не са симетрично подредени или в някои случаи отделни Букви са разположени само в празната част на квадрата.
Ще се види,че в почти всички случаи Имената,подредени в квадратите,представят в основни линии резултата,който трябва да се постигне или с други думи са просто староеврейските или други наименования на резултата,за който е предназначен КВАДРАТА.
За значението на думите и операциите няма да се спираме тук,тъй като те не са предмет на настоящата статия ,за тях може да прочетете в стари гримоари .Тук искаме да посочим ,че именно с името СОРОС е също подобно заклинание – портал.
Освен в Русия, дейността на Сорос е забранена в САЩ и Унгария. Полша прие закон за 3 години затвор за ранно сексуално образование и пропаганда на джендър идеологията. Нетаняху изгони всички организации на Сорос от Израел, според него – Сорос е анти-израелски и анти-еврейски световен актьор номер 1. В Израел дори не го смятат за евреин…Кой е Сорос? Дали е човешко същество или е същество от друга планета или друга паралелна вселена,която е във война с нас?Защо всичките му дела са анти-човешки?Интересна тема за размисъл…
А дали древната Магия с Магическите Квадрати  разкрива истината за настоящия момент?Много хора не вярват,че съществува Магия ,но нека не забравяме ,че светът се управлява от ОКУЛТИСТИ !
Тези книги за магия също са хранилища на знания, някои от които се намират в европейските библиотеки извън техния културен контекст на конкретни периоди и места. Текстът на Абрамелин от „Свещената Магия на Абрамелин Мага“ се отличава с вероятността авторът, Авраам, да извърши поклонение в египетския отшелник на магите и да копира там древен текст. Изследователят Ден е открил доказателства, че Абрамелин, който е живял близо до Наг Хамади и Долината на царете, е бил   повлиян от местния гностицизъм и други синкретични вярвания, включително копти, суфии и култа към „Безименния ангел“. Нищо от това не би могло да бъде изведено от неподправен европейски автор.Ангелът и демоните са от времето на Зороастър и имат корени във Вавилония. Основната разлика в съвременната практика на подобни обреди е религиозната практика в рамките на юдаизма и светската практика на западната окултна традиция. Практиката не се ограничава до рода на Златната зора или Телема,  Това пристрастие може да бъде преодоляно чрез разширяване на смисъла на операцията, като се гледа в кръстосан културен контекст и чрез неговите ефекти, както е описано в дълбочината на психологията на ЮНГ. Това е средство за свързване с нашия непоколебим извор за творчество, който е изворът на нашата трансцендентална природа. Квадратите от финалната книга, които хипнотизират толкова много ученици, са напълно различни в оригиналния немски език, отколкото са в ръкописа, от който Матерс е работил. Вместо 242, предимно непълни квадрати, немските ръкописи показват 251 квадрата и всеки един от тях е напълно попълнен. Тоест, версията на Матерс даде не само непълен списък с квадратчета, но и от тези, които са изброени, две трети не са напълно попълнени. Магията е форма на изкуството, която манипулира етерните енергии, които въпреки това са динамични и съвсем реални. Съзнателният обмен с нечия духовна сродна душа – Светият ангел-пазител – няма да бъде постигнат без подходящите психологически съставки. 

понеделник, 20 юли 2020 г.

ЛЪВ (23 юли - 22 август)



Девиз: "Аз заповядвам!";
Стихия - Огън, качество - неподвижен;
Скъпоценни камъни: диамант, рубин, яспис, гранат;
Метал - злато; цвят - оранжев;
Планета управител - Слънце.

Лъвът излъчва достолепие и царственост, което прави представителите на знака лесно забележими във всяка обстановка. Като прибавим към това и щедрост, великодушие и артистичен талант, то следва, че Лъвът неминуемо става център на всяко едно светско събиране.

Творческият подход ви е вътрешно присъщ и затова всичко, което правите е ново и неповторимо, независимо дали играете пиеса, работите или спортувате. Имате подход към децата - можете по такъв увлекателен начин да им разкажете една история, че те да я запомнят за цял живот.

Обличате се с вкус и имате невероятен усет за модата, бихте могли да намерите реализация и в тази област. Умеете да ръководите, отлични организатори сте и успявате за всяка работа да намерите хора, които не само да я свършат, но и да са ви благодарни за това.

Качествата ви са толкова много и стига да не се отдадете на леност, може да постигнете сериозни успехи. Най-големите ви врагове са собственият ви мързел, демагогстването и горделивостта.

Не трябва да забравяте, че не всичко, което блести, е злато. Радвате се на успех сред представителите на противоположния пол, но внимавайте външния ви блясък да не засени вашите вътрешни качества.

Положителни качества: независимост, смелост, оптимизъм, великодушие, авторитетност, увереност, щедрост, жизненост.

Отрицателни: самовлюбеност, горделивост, надменност, суетност, прахосник, арогантност, безразличие, тщеславие.

Мъжът Лъв - представителен, със силни, широки рамене, горната част на тялото – по-добре развита. Свежо, румено лице, очи – големи, правилни устни, ръст - над средния. Ходи изправен, с високо вдигната глава, стъпва бавно и тежко.

Жената Лъв също е висока, стройна, с дълга къдрава или права коса, често с червеникав оттенък. Лице – овално, с големи очи, сочни устни. Притежава силен сексапил, излъчва достойнство и аристократизъм. Винаги добре облечена и елегантна. Държи изключително много на външния си вид и прическата.

Обмяната на веществата при Лъвовете зависи от състоянието на нервната система. При емоционално и нервно претоварване се появяват сърцебиене, нарушения в функциите на организма. Уязвими са сърцето и сърдечносъдовата система.

Оплаквания могат да дойдат и от проблеми с гърба и гръбначният стълб. Имунитетът е добър, болестите протичат остро, бързо. Дори когато са болни, Лъвовете се стремят да не го показват и бързат да се изправят на крака.

Препоръки: Да намират отдушник на емоциите си, да избягват нервното претоварване и стреса. Активна почивка и спорт.

Храни, подходящи за Лъва са: слънчоглед, портокал, мандарини, грозде, ръж, ечемик.

Портокали, мандарини, лимони, ананас, пъпеши, грозде, бадеми, мед, храни, богати на белтъчини, кашкавал, картофи, домати. Витамини, A,C,E,F, магнезий.

Подходящи аромати са кедър, алое, невен.

Области за действие на Лъва са политика, управление, държавна администрация, театър, мода декорация, златарство.

Професиите са директор, началник, управител, мениджър, висш чиновник, актьор, моделиер.

Лъвовете са творчески натури и много често се съгласяват да работят безвъзмездно, просто от интерес към дадената дейност.

Добре е финансовите взаимоотношения да се уредят още при започване на съвместната дейност, защото Лъвът изключително радко пръв заговорва за пари и при това, ако няма конкретна уговорка той разчита, че възнаграждението ще бъде достойно за царствената му особа.

Ако се получи разминаване между действителното заплащане и очакванията на Лъва, то той ще обърне гръб на този партньор завинаги.

В личните си взаимоотношения не е склонен да прави щедри жестове и пищни подаръци и то не защото е стиснат, а защото се опасява, че това би се възприело като отплата за нечие внимание.

Лъвовете правят жестове само по собствено желание и то, ако имат вдъхновение за това. Ситуацията е по-различна с постоянните им партньори, към тях Лъвовете са изключително грижовни и щедри.

Ако имате близки взаимоотношения с Лъв трябва много да внимавате как инвестирате средствата си, да разберете неговото чувство за мярка, защото в противен случай може да си помисли, че сте или ненаситни, или прекалено щедри.

Любов и брак

Ако искате да събудите интерес у Лъва създайте му впечатление, че най-много предпочитате свободните и неангажиращи взаимоотношения, че обвързването до гроб е само глупост и предразсъдъци. Лъвът не понася мисълта, че някой може да му отнеме свободата. Веднъж повярвал на свободомислието ви, той ще ви предложи брак единствено заради принципа.

Лъвът винаги се чувства царствен и величествен, заживявайки веднъж с него ще се убедите, че той ви предоставя едновременно свобода и емоции. Ако сте достатъчно дейни и активни Лъвът много бързо ще се привърже към вас.

Не очаквайте от него да ви забавлява, защото той очаква от вас именно това. Лъвовете са много наивни, но това не означава, че са глупави – ако се опитате да ги измамите, веднага ще го разберат.

В ранна младост Лъвът има добра съвместимост с огнените знаци – Овен и Стрелец – те са независими, обективни и безкористни.

В средна възраст стават по-практични, имат добра съвместимост с Козирог и Близнаци.

В зряла възраст стават ексцентрични, достигат много високо интелектуално развитие и много добре си съчетават интересите със Скорпион и особено с Везна.

За да съблазните Лъва е достатъчно да реагирате на вниманието му към вас по съвсем естествен начин – без превземки и театралничене. Лъвът много държи както на собственото си достойнство, така и на това на другия. Нормалният Лъв никога няма да остави без внимание представител на другия пол.

В секса Лъвът играе главната роля, той е активен и страстен, предпочита да прави секс на светло, не обича излишните акробатики, с него можете да дадете воля на емоциите си, да се отпуснете напълно и да изпитате невероятно удоволствие.

В никакъв случай не давайте на Лъва повод за ревност. Даже мисълта, че той не е единствен може да го извади от равновесие и да охлади всичките му страсти. Напротив, трябва непрекъснато да му повтаряте колко е ценен за вас и колко неговата сексуалност е неповторима.

И всичко това е добре да се прави най-вече в компания. Лъвът ще ви бъде безкрайно благодарен/а, че поддържате романтико-героичния му образ пред останалите. Насаме можете и да го критикувате, но никога пред свидетели.

Лъвът не понася самотата и неизвестността. Ако често го оставяте да скучае непременно ще ви изневери. Същото ще направи и ако прекалено често му правите сцени, свързани с плач и сръдни.

Известни личности родени под знака на Лъва са Александър Македонски, Наполеон І, Мусолини, Фидел Кастро, Бил Клинтън, Бърнард Шоу, Карл Юнг, Робърт Редфорд, Мик Джагър, Хенри Форд, Алфред Круп, Робърт Редфорд, Жаклин Кенеди-Онасис, Алфред Хичкок.

viapontika.com

Слънце в Лъв




- Какъв е смисълът на живота?
- Да виждаш красотата и хармонията във всичко и да ги претворяваш по свой собствен начин.
Слънцето е в Лъв- средата на лятото- неподвижният огън в Зодиака, неизменният Дух, който винаги и над всичко царува и „ пълни сърца ни с Любов.”

Когато чуем за зодия Лъв, в главата ни асоциативно пристигат думички като власт, огън, великодушие, слава, яркост, его, грандомания, драма, сърдечност, топлота, младост, творчество, център, щедрост, изобилие. Такова е Слънцето- нашата звезда, около която всичко в Слънчевата система се върти. Взимаме Слънцето за управител на знак Лъв, макар реално според по- запознатите астролози, това да е планетата Вулкан.

И така Лъвовете са големите ярки творци в Зодиака, които с личността, с талантите си, привличат мощно вниманието към себе си, за да прославят Живота, да прославят Любовта, да прославят Съзидателността, да прославят Красотата, да прославят Справедливостта, Жертвоготовността, Доброто, Честното и Благородното. Те са хората със „синя кръв”, независимо от потеклото си. И наистина, забележете, че независимо от социалното си положение, хора със силно застъпен принцип на Лъва в хороскопа си, се чувстват и се държат в някаква степен като истински аристократи.. Техният мащаб на чувства, желания, действия буди едновременно притеснение и страхопочитание, но именно за техните цели скромността не е на място, не и когато сърцето се стреми към Любовта, към Божествеността, към това тя да бъде проявена не по посредствен, а по най- качествен начин. Разбира се, колкото повече помъдряват Лъвовете, толкова повече осъзнават каква е разликата между количество и качество, между позлатен метал и истинско злато, между временното и постоянното в живота.

В изкуствата, театъра, киното, музиката- навсякъде има по много от енергията на Лъва. Лъвът ни учи, че трябва да развиваме личните си качества и таланти и да ги проявяваме по уникален начин. Двама човека не могат да изпеят една песен по един и същ начин или да изсвирят така дадено музикално произведение- всеки ще вложи сърцето си по специфичен начин и наистина ще представи наглед колко е велика Природата и как вълшебно е разпределила на всеки различни дарби, които макар понякога подобни, никога не могат да са еднакви, особено когато извират от дълбочината на душата. И тук, разбира се, се крие и голямата опасност и изпитание, през което минава Лъвът. Дали ще сметне себе си за бог или ще осъзнае, че е едно от децата на Бога, уникално- да, незаменимо- да, велико творение- да, но всъщност смирен проводник на Любовта. Такива са истински мъдрите царе, които управляват добре. Лъвът може да бъде изключително обективен, много добър съветник е, защото осветлява нещата, точно както Слънцето прави деня ясен и бял. Грижи се за по- слабите, онеправданите и е достатъчно смел да се жертва за техните права. Но за личните си противоречия е добре да се допитва до някой безстрашен за гнева му, умен и честен човек, защото не винаги самомнението му е точно и реално. Ако стане подвластен на егото си, на богатството си, на дарбите и талантите си, на красотата си, изобщо приеме величието за свое собствено, влизайки в сенките на реалността, рано или късно някое „дете” по най- унизителния за него начин ще се развика на всеослушание, че „ Царят е гол!” Просто Природата не позволява безразсъдното, щеславно присвояване на нейните блага.

По естество Лъвовете са много чисти хора, защото са огнен знак, а огънят, особено светлината не могат да бъдат замърсени, те по- скоро чистят. Външният материален огън оставя след себе си дим, докато вътрешният духовен огън осветлява и възвисява човешката душа. Важно е кое взима превес. Хората, които не държат дълго в себе си гняв, обида, мъка, са Лъвовете, затова и по- лесно прощават, стига и да открият в човека доброта и откровеност, особено след искрено извинение. Те не са дребнави и хитростите са им чужди, затова и неслучайно са галеници на съдбата. Късметлии са и винаги ще споделят печалбата с приятелите . Не обичат да са сами, нали все на някого трябва да греят. Обаче в моментите, когато егото им стане в по- големи от допустимите размери, се стягат и често стоят сами, преувеличавайки личната си трагедия и естествено чакайки те да бъдат потърсени от другите, вместо просто да вдигнат телефона и да се обадят на някой приятел. В партнъорските взаимоотношения типичният Лъв с уравновесен характер, е верен и влага много от себе си. Не оби
ча посредствеността. „ Навсякъде цари посредственост, но не бива да я има в любовта.”

Обича забавленията и живее за момента, затова все е млад и щур. Обаче му липсва търпение, не колкото на Овена, но все пак.. Желае всичко тук и сега, под най- добрата форма, по- най- добрия начин.

Петият дом в хороскопа отговаря на Лъва и е свързан с децата- от една страна с творчеството, защото и произведенията на науката и изкуството са своеобразни деца, плодове, от друга страна с живите деца, които раждаме и отглеждаме. Нашите деца в някакъв смисъл са проявените ни желания, които трябва да възпитаваме. Тук вече дори и Лъвовете се учат на търпение (добре, че са неподвижен знак.) Макар че типичният им метод и при работата им с талантите, и при отглеждането на децата е топлотата и обичта, която обожават да раздават. Така по естествен и лесен път те преминават препятствията.

Ще завърша с думите, изречени от Халил Джубран, авторът на „Пророкът”, относно децата, с известна препратка към следващия огнен знак Стрелец и в духа на полярния на Лъва знак- Водолей:
А една жена с детенце на ръце продума:
- Кажи ни нещо за Децата .
А той и рече:
- Вашите чада не са ваши чада.
Те са синове и дъщери на копнежа на живота за живот.
Идват чрез вас, но не са из вас.
И макар да живеят с вас, не ви принадлежат.
Можете да им отдадете любовта си, но не и мислите си, защото те имат свои мисли.
Можете да дадете подслон на телата им, но не и на душите им,
защото душите им обитават къщата на бъдното, в която не можете да влезете дори насън.
Можете да се стремите към тях, но не се мъчете да ги направите като себе си,
защото животът не се връща назад, нито помни вчера.
Вие сте лъковете, които изстрелват чадата ви като живи стрели.
Стрелецът вижда целта си върху пътеката на безкрая и ви огъва с мощ, така че вихрените му Стрели да отлетят надалеч.
Нека огъването ви в ръката на Стрелеца е за радост;
защото както Той обича литналата стрела,
Тъй му е драг и якият лък в десницата Му.