четвъртък, 6 юли 2023 г.

Портал12 - Път към съзнателен живот

 

Какво е Бездната? ( Откровение от Брат Михаил - Омраам и мигове от потаен разговор с Учителя Беинса Дуно)

Омраам: Интелектуалните знания не могат да променят характера, защото не засягат дълбоко човешката същност

Виж повече

В неделния ден на днешния 17-и Октомври, ви споделяме едно много специално откровение от Брат Михаил - Омраам и част от съкровена обмяна-разговор с Учителя Беинса Дуно (Петър Дънов):


Да притежаваш способността да виждаш онова, което остава скрито за физическите очи: да виждаш миналото и бъдещето, да наблюдаваш от разстояние какво правят другите, да четеш мислите и чувствата им...и да съзираш обитателите на т.нар. невидим свят ..., това е толкова съблазнително! И можеше ли този невидим свят да не събуди любопитството ми? Затова още при първия ми разговор с Учителя го помолих да ми даде методи за развиване на ясновидството. А той просто ме посъветва да изоставя упражненията, които правех, казвайки:

"В Любовта се развива ясновидство"

За щастие, послушах го; и колко пъти впоследствие имах случай да се уверя, че повечето от методите за развиване на ясновидство и на други медиумистични способности, дори да са ефикасни, често водят до нарушаване на равновесието у хората, които ги практикуват - отначало на психическото, а после и на физическото равновесие. 

В невидимия свят не срещаме само светлина и небесни същества; там можем да видим понякога и по-ужасни неща от това, което става на Земята. Истинското ясновидство позволява достъп до духовния план, без да навлизаме в нисшите астрални и ментални равнища. 

Затова повече не се опитвах да развивам ясновидството си, но имах толкова силна потребност да напускам тялото си, да пътувам в пространството, че понякога това се случваше спонтанно и без усилия. Макар да осъзнавах опасностите от подобни пътешествия, това не можеше да ме спре; не давах и пет пари за живота си, защото любопитството и желанието ми да изследвам невидимия свят беше безгранично.

Веднъж поисках да се върна възможно най-далеч назад във времето. Концентрирах се много силно и започнах да правя това връщане назад...хиляди и милиони години назад. Изведнъж получих световъртеж, изпитах чувството, че може би начало просто не съществува...и това беше ужасяващо.

После реших да се пренеса в бъдещето. Усещането бе съвсем различно, но не по-малко страшно. 

Не казвах за тези експерименти на Учителя, но той вероятно се досещаше; не зная, обаче не повдигаше въпрос за това. Може би смяташе, че неговите предупреждения няма да ме спрат и в крайна сметка аз самият ще трябва да разбера. Вярвах, че ме наблюдава отдалеч.

Един път, когато доста се бях отдалечил от тялото си, ме обзе неописуем ужас. Мястото, до което бях достигнал, се пронизваше от толкова мощни течения, че имах чувството, че ще се разпадна. За щастие нещо много по-силно от мен самия ми попречи да продължа по-нататък и ме принуди да се върна обратно в тялото си. Този път преживяното дълбоко ме смути и аз разказах всичко на Учителя. Той ми каза:

Ти си достигнал до онова място от пространството, което се нарича Вселенска пропаст; там се намират всички архиви на сътворението. Но тъй като още не си готов да прекрачиш този праг, пазачите му са ти попречили да отидеш по-нататък.

Тогава разбрах, че трябва да бъда по-смирен и да не се опитвам да "прескачам" етапите.

Картината, която се разкриваше пред мен в тези сфери беше много по-различна от представата, която имах за нея. Не можете да си представите какво е усещането внезапно да се озовеш пред Прага на Бездната.

Не е достатъчно да си само смел, за да преминеш всички врати, трябва също да знаеш "паролата", т.е. да си придобил качества и достойнства, благодарение на които пазителите на тези сфери да те допуснат да влезеш.

Тази Бездна, където се намират всички архиви, символично е представена в Сефиротичното дърво чрез сферата Даат, която дума на еврейски означава "познание". Дълго още трябваше да работя.., за да получа достъп до това познание.

По-късно се опитвах да достигна до областите, от които можех да видя каква е структурата на Вселената: по какъв начин всичко е свързано, как е организиран животът от върха до основата. Само че и в това отношение методите за излъчване от тялото не бяха достатъчни. За да стане човек достоен за приемане от Същностите, обитаващи тези сфери, той трябва да им докаже, че е способен на големи жертви. Никое познание не се получава без усилия, без дисциплина, и това се отнася и за познанието, свързано с посвещението.
https://portal12.bg/

Няма коментари:

Публикуване на коментар