СИМВОЛИКАТА В БИБЛИЯТА
Принципно, целият Нов Завет илюстрира пътя на завръщане на потъналия в материята божествен микрокосмос (блудния син) обратно при своя Отец, при Бог. С целия си живот Иисус илюстрира този път. Какъв друг смисъл би имало Единородният Божи Син да се инкарнира в материята, освен за да покаже обратния път и да създаде условия той да може да бъде извървян от много хора, а не от единици, както е било преди това.
НАХРАНВАНЕТО НА 5000 ДУШИ
Навярно не си мислите, че Иисус и учениците му са нахранили тези 5000 души с обикновен хляб, направен от брашно и две риби, хванати от морето. Това просто е смешно. Нека да се опитаме да разберем какво се има в пред вид с това.
В Универсалното учение под "хляб" се разбира субстанцията, от която се изграждат всички неща, етерът, хлябът на живота. Между другото в оригиналната таблица на елементите на Менделеев, той е сложил като първи елемент точно този етер. Етерът има седем състояния, затова можем да говорим за седем "хляба". Пет от тях са свързани с изграждането и поддържането на съществата наречени микрокосмоси. Останалите два се използват за изграждането на по-висшите същества като слънца и др.
Днешният човек обаче не използва тези пет етера в тяхното първично състояние (защото не би могъл да издържи тяхната вибрация), а силно променените четири етера, във вид на водород, кислород, азот и въглерод. Тук за приемане на петия етер, електрическия огнен етер, не може да става и дума.
Но когато едно ядро от възприемчиви за тези пет първични етера хора (като Иисус и Неговите ученици) събере около себе си група и формира магнитно поле, всички, които участват в него биват хранени не с покварените етери от тази природа, а с тези свещени пет първични етера, с тези пет "хляба".
Петият етер формира огненото тяло на душата. За тази цел съответният човек трябва да е преминал през подходяща подготовка - чрез другите четири свещени етера. Това огнено тяло на душата е новата мисловна способност на Истинския Човек, която го прави Манас, Мислител. То се нарича също и тялото на абстрактната мисъл.
ЕТЕРЪТ - ГРАДИВНИЯТ МАТЕРИАЛ
Когато се казва, че в началото на Творението Божият Дух се е носил над "Водата" (етерът се нарича още и Водата на Живота), се има пред вид точно това - етерът е бил оформен по определен начин от Божия Дух, за да служи на Божия план. В хода на времената обаче са възникнали и други т.нар. "духовни" сили, които обаче са отделени от Бога, от Божия план. Те оформят етерите по съвсем различен начин - с друга вибрация и други качества, и служат за изпълнение на техните си задачи, които са извън Божия план. Така е станало и с нашето човечество. Днес ние се храним с тези "покварени" от гледна точка на Бога етери - хлабът на мъката и страданието.
По-нататък ще стане отново въпрос за хляба.
ДВЕТЕ РИБИ
И така, Иисус и Неговите ученици хранят своите последователи с петте първоначални етера и двете астрални сили, които произхождат от първоначалния Божествен свят. Те могат това, защото като ученици са осъществили подходящата подготовка, трансформирали са съществото си и така могат да ги приемат вътре в себе си, да ги трансформират по подходящ начин, така че да могат да бъдат възприемани от днешите търсачи, и да ги излъчат навън.
И тъй като тези пет хляба и две риби са от първоначалната Божествена природа, те никога няма да свършат.
ВОДАТА - ПРАНАТА НА ЖИВОТА
- Вода;
- Чиста Вода;
- Жива вода или Вино;
Морето или океанът на живота, божественото астрално поле е изпълнено с Водата на Живота, с Праната на Живота или прасубстанцията.
В девственото й състояние, т.е. в неактивното й състояние ние говорим за "Чиста Вода". Когато тази вода бъде докосната от духовна сила водата, както казахме по-горе, се оживява по определен начин, получава определени качества, т.е. се превръща в "жива вода".
Когато тази духовна сила е Божественият Дух говорим за "Жива Вода". Това вече е астрална субстанция, "Виното", което Иисус дава на своите ученици.
Когато по време на Тайната вечеря Той потапя "хляба" в чашата с "виното", това е указание за оживяването на "Хляба" чрез астралните сили на Божествения Дух ("Виното").
Толкова за хляба и виното, и рибите.
ГОРНАТА ЗАЛА. ЯДРОТО НА ДУШАТА
Някои тълкуват това така: Горната зала е стая, която е построена на покрива на някоя къща. Израилтяните са строили къщите си с плоски покриви, които много често са били използвани за медитация и молитви.
В случая обаче става въпрос за нещо съвсем различно. "Горната зала" символизира четвъртата мозъчна кухина, намираща се зад челната кост, където се намира хипофизата. Това е мястото, където могат да бъдат приети "Хлябът" и "Виното" и то трябва да се подготви от самия ученик. Чрез тази подготовка там трябва се формира ядрото на Новата душа, на безсмъртната божествена душа. Защото само това ядро може да асимилира "Хляба" и "Виното", които раздава Иисус. Това място е много особено. То е седалището на аза. Затова ако искаме да подготвим мястото, така че там да се формира ядрото на Новата душа, азът трябва да бъде свален от трона и да бъде заменен от това ново ядро, което съшесременно е и ядрото на едно ново съзнание. Има и още нещо - след приемането на "Хляба" и "Виното", те трябва да осъществят своята работа в човешкото същество, което е свързано с големи промени. Тези "Храни" не бива да бъдат складирани, за после, за утре. Не, те трябва да бъдат използвани и раздавани ТУК и СЕГА. Ако това не се случи, тогава те, също както "манната небесна" в пясъците на египетската пустиня, се развалят.
ГОЛГОТА
Тук тълкувателите на Библията съвсем се объркват, защото: "Къде се намира това място?".
Някои смятат че това е символ на лобното място на Иисус, където бил заровен черепът му. Но това е абсурдно! В това няма никакъв смисъл!
"Черепното място" е връхната точка на човешкия череп (теменната чакра на изображението по-горе), там, където навътре в мозъка се намира пинеалната жлеза. До това място трябва да стигне борещата се за спасение и вървяща по Кръстния път душа, за да стане едно с Божия Дух, с Бог. Ядрото на Новата душа в 4-тата мозъчна кухина ("горната зала") трябва да е насочено винаги нагоре, към "върха на планината", т.е. към "Голгота", областта на пинеалната жлеза, връхната точка в човешката система, откъдето се спуска Божият Дух и навлиза в човешката система. Аурата на пинеалния огнен кръг на обединената с Божия Дух душа се изобразява със светещ, сияещ кръг около главата. Това е символ на възкръсналата от "гроба" на тази природа божествена душа Иисус Христос.
КРЪСТЪТ НА ГОЛГОТА
Кръстът може да се разглежда и тълкува по различни начини.
От една страна това е "дървеният кръст", който символизира старата личност, която малко по малко загива в тази природа. Това е законът на диалектиката.
От друга страна това е светлинният кръст на формиращата се в човека, вървящ по истинския духовен Път, Нова безсмъртна душа. Това е Иисус в нас, в който ние, като природнородена личност, малко по малко се разтваряме. Това е "умиране" преди смъртта, което носи истински Живот - възкресението на Божествената душа в човека.
Кръстът е забит на Голгота, което означава, че вертикалната греда на кръста се формира от Божия Дух, който се спуска в личността през областта на пинеалната жлеза, която както видяхме вече е Голгота, черепното място. Той е забит дълбоко в човека, така че тази сила да достигне и до най-тъмните й части (страни) и да ги освети и пречисти.
В началото тази светлина циркулира в двата канала на симпатиковата нервна система, както можете да видите на едно от изображенията по-горе. Накрая Божият дух навлиза директно в централния канал на гръбначно-мозъчната система, формирайки тялото на новата душа и ново ДУХОВНО съзнание.
И тъй като всичко това се случва в жив човек, а не във вече умрял и преминал в огледалната сфера, тази светлина се трансформира от него и се излъчва хоризонтално, в този свят, формирайки така хоризонталната греда на кръста.
Дано много са тези, които могат "да четат между редовете" и да разберат посланието на символите. И не само това, а да могат и да приложат разбраното в живота си, за да изпълнят целта, с която са били родени!
Дано се научим да разбираме Божия план и защо всичко е такова, каквото е!
Вашите приятели от Духовната школа на Златния Розенкройц
Няма коментари:
Публикуване на коментар