понеделник, 3 юли 2023 г.

Месечен бюлетин на Духовната школа на Златния Розенкройц Юли 2023

 СИМВОЛИКАТА В БИБЛИЯТА

Много хора възприемат написаното в Библията съвсем буквално. Почти навсякъде в нея обаче се използват символи. В този бюлетин ще се опитаме да внесем малко яснота относно някои много често използвани символи.
Принципно, целият Нов Завет илюстрира пътя на завръщане на потъналия в материята божествен микрокосмос (блудния син) обратно при своя Отец, при Бог. С целия си живот Иисус илюстрира този път. Какъв друг смисъл би имало Единородният Божи Син да се инкарнира в материята, освен за да покаже обратния път и да създаде условия той да може да бъде извървян от много хора, а не от единици, както е било преди това.

НАХРАНВАНЕТО НА 5000 ДУШИ

Започваме с нахранването на 5000 души от Иисус и учениците му, описано в шеста глава от Евангелието от Матей.
Навярно не си мислите, че Иисус и учениците му са нахранили тези 5000 души с обикновен хляб, направен от брашно и две риби, хванати от морето. Това просто е смешно. Нека да се опитаме да разберем какво се има в пред вид с това.

В Универсалното учение под "хляб" се разбира субстанцията, от която се изграждат всички неща, етерът, хлябът на живота. Между другото в оригиналната таблица на елементите на Менделеев, той е сложил като първи елемент точно този етер. Етерът има седем състояния, затова можем да говорим за седем "хляба". Пет от тях са свързани с изграждането и поддържането на съществата наречени микрокосмоси. Останалите два се използват за изграждането на по-висшите същества като слънца и др.

Днешният човек обаче не използва тези пет етера в тяхното първично състояние (защото не би могъл да издържи тяхната вибрация), а силно променените четири етера, във вид на водород, кислород, азот и въглерод. Тук за приемане на петия етер, електрическия огнен етер, не може да става и дума.
Но когато едно ядро от възприемчиви за тези пет първични етера хора (като Иисус и Неговите ученици) събере около себе си група и формира магнитно поле, всички, които участват в него биват хранени не с покварените етери от тази природа, а с тези свещени пет първични етера, с тези пет "хляба".
Петият етер формира огненото тяло на душата. За тази цел съответният човек трябва да е преминал през подходяща подготовка - чрез другите четири свещени етера. Това огнено тяло на душата е новата мисловна способност на Истинския Човек, която го прави Манас, Мислител. То се нарича също и тялото на абстрактната мисъл.

ЕТЕРЪТ - ГРАДИВНИЯТ МАТЕРИАЛ

И така, етерът, хлябът е градивният материал, първичната субстанция, от която се изгражда всичко. Докато етерът не е одухотворен от някаква духовна сила, той се намира в неутрално състояние. Тогава говорим за девствения етер. В момента, в който той бъде докоснат от някаква духовна сила, той придобива определени качества и може да се използва за целите, които стоят зад тази духовна сила.
Когато се казва, че в началото на Творението Божият Дух се е носил над "Водата" (етерът се нарича още и Водата на Живота), се има пред вид точно това - етерът е бил оформен по определен начин от Божия Дух, за да служи на Божия план. В хода на времената обаче са възникнали и други т.нар. "духовни" сили, които обаче са отделени от Бога, от Божия план. Те оформят етерите по съвсем различен начин - с друга вибрация и други качества, и служат за изпълнение на техните си задачи, които са извън Божия план. Така е станало и с нашето човечество. Днес ние се храним с тези "покварени" от гледна точка на Бога етери - хлабът на мъката и страданието.
По-нататък ще стане отново въпрос за хляба.

ДВЕТЕ РИБИ

Освен с хляб, Иисус и неговите ученици нахранват душите и с две риби. Двете риби са символ на двата аспекта на астралната сила - поляризирани съответно положително и отрицателно. Астралната сила е проводник и осъществител на идеята, която стои зад духовната сила, която я е формирала и за която стана въпрос по-горе. Така както електродвигателят, за да работи, се нуждае от две обратно поляризирани сили, така и духовната сила, за да задвижи субстанцията и да осъществи идеята си, използва две противоположно поляризирани сили.

И така, Иисус и Неговите ученици хранят своите последователи с петте първоначални етера и двете астрални сили, които произхождат от първоначалния Божествен свят. Те могат това, защото като ученици са осъществили подходящата подготовка, трансформирали са съществото си и така могат да ги приемат вътре в себе си, да ги трансформират по подходящ начин, така че да могат да бъдат възприемани от днешите търсачи, и да ги излъчат навън.
И тъй като тези пет хляба и две риби са от първоначалната Божествена природа, те никога няма да свършат.

ВОДАТА - ПРАНАТА НА ЖИВОТА

Както казахме, "Хлябът" можем да наречем също и "Вода". Можем да разграничим:
- Вода;
- Чиста Вода;
- Жива вода или Вино;

Морето или океанът на живота, божественото астрално поле е изпълнено с Водата на Живота, с Праната на Живота или прасубстанцията.

В девственото й състояние, т.е. в неактивното й състояние ние говорим за "Чиста Вода". Когато тази вода бъде докосната от духовна сила водата, както казахме по-горе, се оживява по определен начин, получава определени качества, т.е. се превръща в "жива вода".
Когато тази духовна сила е Божественият Дух говорим за "Жива Вода". Това вече е астрална субстанция, "Виното", което Иисус дава на своите ученици.
Когато по време на Тайната вечеря Той потапя "хляба" в чашата с "виното", това е указание за оживяването на "Хляба" чрез астралните сили на Божествения Дух ("Виното").
Толкова за хляба и виното, и рибите.

ГОРНАТА ЗАЛА. ЯДРОТО НА ДУШАТА

Преди Тайната вечеря Иисус изпраща Своите ученици да подготвят една "горна зала", където да проведе заедно с тях Тайната вечеря.
Някои тълкуват това така: Горната зала е стая, която е построена на покрива на някоя къща. Израилтяните са строили къщите си с плоски покриви, които много често са били използвани за медитация и молитви.
В случая обаче става въпрос за нещо съвсем различно. "Горната зала" символизира четвъртата мозъчна кухина, намираща се зад челната кост, където се намира хипофизата. Това е мястото, където могат да бъдат приети "Хлябът" и "Виното" и то трябва да се подготви от самия ученик. Чрез тази подготовка там трябва се формира ядрото на Новата душа, на безсмъртната божествена душа. Защото само това ядро може да асимилира "Хляба" и "Виното", които раздава Иисус. Това място е много особено. То е седалището на аза. Затова ако искаме да подготвим мястото, така че там да се формира ядрото на Новата душа, азът трябва да бъде свален от трона и да бъде заменен от това ново ядро, което съшесременно е и ядрото на едно ново съзнание. Има и още нещо - след приемането на "Хляба" и "Виното", те трябва да осъществят своята работа в човешкото същество, което е свързано с големи промени. Тези "Храни" не бива да бъдат складирани, за после, за утре. Не, те трябва да бъдат използвани и раздавани ТУК и СЕГА. Ако това не се случи, тогава те, също както "манната небесна" в пясъците на египетската пустиня, се развалят.

ГОЛГОТА

Ако все още се съмнявате в значението на "горната зала", може би след уточняването на значението на думата "Голгота", вече няма да имате съмнения. "Голгота" на арамейски буквално означава "черепното място".
Тук тълкувателите на Библията съвсем се объркват, защото: "Къде се намира това място?".
Някои смятат че това е символ на лобното място на Иисус, където бил заровен черепът му. Но това е абсурдно! В това няма никакъв смисъл!

"Черепното място" е връхната точка на човешкия череп (теменната чакра на изображението по-горе), там, където навътре в мозъка се намира пинеалната жлеза. До това място трябва да стигне борещата се за спасение и вървяща по Кръстния път душа, за да стане едно с Божия Дух, с Бог. Ядрото на Новата душа в 4-тата мозъчна кухина ("горната зала") трябва да е насочено винаги нагоре, към "върха на планината", т.е. към "Голгота", областта на пинеалната жлеза, връхната точка в човешката система, откъдето се спуска Божият Дух и навлиза в човешката система. Аурата на пинеалния огнен кръг на обединената с Божия Дух душа се изобразява със светещ, сияещ кръг около главата. Това е символ на възкръсналата от "гроба" на тази природа божествена душа Иисус Христос.

КРЪСТЪТ НА ГОЛГОТА

Накрая искаме да разгледаме символа на "кръста".
Кръстът може да се разглежда и тълкува по различни начини.
От една страна това е "дървеният кръст", който символизира старата личност, която малко по малко загива в тази природа. Това е законът на диалектиката.

От друга страна това е светлинният кръст на формиращата се в човека, вървящ по истинския духовен Път, Нова безсмъртна душа. Това е Иисус в нас, в който ние, като природнородена личност, малко по малко се разтваряме. Това е "умиране" преди смъртта, което носи истински Живот - възкресението на Божествената душа в човека.

Кръстът е забит на Голгота, което означава, че вертикалната греда на кръста се формира от Божия Дух, който се спуска в личността през областта на пинеалната жлеза, която както видяхме вече е Голгота, черепното място. Той е забит дълбоко в човека, така че тази сила да достигне и до най-тъмните й части (страни) и да ги освети и пречисти.
В началото тази светлина циркулира в двата канала на симпатиковата нервна система, както можете да видите на едно от изображенията по-горе. Накрая Божият дух навлиза директно в централния канал на гръбначно-мозъчната система, формирайки тялото на новата душа и ново ДУХОВНО съзнание.

И тъй като всичко това се случва в жив човек, а не във вече умрял и преминал в огледалната сфера, тази светлина се трансформира от него и се излъчва хоризонтално, в този свят, формирайки така хоризонталната греда на кръста.

Дано много са тези, които могат "да четат между редовете" и да разберат посланието на символите. И не само това, а да могат и да приложат разбраното в живота си, за да изпълнят целта, с която са били родени!
Дано се научим да разбираме Божия план и защо всичко е такова, каквото е!

Вашите приятели от Духовната школа на Златния Розенкройц

Книгата "Живото Слово" от Катароза де Петри
Книгата "Идващият нов човек" от Ян ван Райкенборг

Няма коментари:

Публикуване на коментар