четвъртък, 20 октомври 2022 г.

София Лорен подлуди Чарлтън Хестън до такава степен, че той поиска дубльор за много сцени

 

СОФИЯ ЛОРЕН накара повечето мъже да полудеят от желание, но изпрати Чарлтън Хестън толкова луд от гняв, докато снимаха Ел Сид, че той отказа да я погледне по време на любовните им сцени и поиска двойник на тялото, когато е възможно.

Как може някой да не обожава София Лорен? Светът беше влюбен в нея през 1960 г. и въпреки това Хестън не беше впечатлен от нейната красота или талант. Тя запали Холивуд, откакто подписа първоначалния си договор за пет филма Paramount през 1956 г. Последваха главни роли с Кари Грант, Кларк Гейбъл и Синатра във филми като It Happened In Naples, Houseboat, The Pride and the Passion и The Millionairess с Питър Продавачи. Тя беше толкова опитна в драмата, колкото и в комедията, със силно физическо присъствие и щеше да спечели първия в историята актьорски Оскар за филм, който не е на английски език за Две жени (La Ciociara) година след El Cid. И така, какво се обърка с Хестън?

Хестън също влезе във филма като голяма звезда и носител на Оскар през 1959 г. за Бен-Хур. Първият избор на режисьора за заглавието и централната роля, той очевидно изпитваше чувство за собственост върху участието си в Ел Сид. Той имаше достатъчно власт, за да отговори на ранните чернови на сценария, че те „варират от минимално ОК до скапан“.

Но тогава Лорен беше привлечен на борда. Еднакво известен, еднакво аплодиран – и еднакво волев и мнителен. Тя искаше сценарият да бъде пренаписан с повече романтични сцени за нейния герой, доня Химена. Тя би се съгласила да снима само за 8-10 седмици, така че графикът на снимките трябваше да бъде пренареден, за да й подхожда. И тя поиска огромна заплата.

Чарлтън Хестън София Лорен

Чарлтън Хестън и София Лорен Ел Сид(Изображение: GETTY)

Чарлтън Хестън София Лорен

Чарлтън Хестън се мъчеше да погледне София Лорен в Ел Сид(Изображение: GETTY)

Чарлтън Хестън София Лорен

София Лорен и Чарлтън Хестън в Ел Сид(Изображение: GETTY)

Някои доклади твърдят, че на Лорен е платен огромен 1 милион долара за ролята, но това не се случи до „Падането на Римската империя“ от 1964 г. Изглежда по-вероятно да са й платени 200 000 долара, все още огромна сума в онези дни (1,9 милиона долара днес). И се иска повече, отколкото Хестън получава.

Лорен също така договори 200 долара на седмица за личния си фризьор, доведе собствен сценарист и преведе сценария на италиански и след това обратно на английски, който й беше по-удобен.лесно

Колегата й не беше доволен и не се опитваше да го скрие. Всъщност той поиска да бъде нает заместник, който да заеме неговото място във всякакви сцени в близък план, които показват само лицето на Лорен. Докато ситуацията се влошаваше, режисьорът Антъни Ман се бореше да накара алфа мъжкия актьор изобщо да погледне Лорен.

Чарлтън Хестън София Лорен

Филмът на Чарлтън Хестън и София Лорен Ел Сид(Изображение: GETTY)

Чарлтън Хестън София Лорен

Чарлтън Хестън и София Лорен разрязаха торта за края на снимките на El Cid(Изображение: GETTY)

София Лорен разкрива, че Франк Синатра „никога не е пял на снимачната площадка“

0 секунди от 45 секунди Сила на звука 90%
 

Чарлтън Хестън: Последната икона на Холивуд от Марк Елиът разказва, че лудориите на дивата на Лорен „наистина са го ядосали“, според продуцента Питър Снел.

Толкова много, че Хестън се чувстваше „най-неудобно“ по време на всякакви любовни сцени и в бъдеще би отказал роли, които биха ги накарали отново да споделят екрана.

Ман снима кадър след кадър, но Хестън едва издържа да погледне Лорен по време на страстни сцени и дори в кулминационната сцена на смъртното легло. По-късно той ще настоява, че "гледа в бъдещето", а не в очите на жена си.

Беше подхваната от последващи рецензии, като в една се казваше, че „госпожица Лорен и Хестън прекарват по-голямата част от снимката, просто гледайки се един друг.”

Хестън също беше вокално недоволен от факта, че драстично остаря по време на филма, докато бляскавата му колега (със скъпия й фризьор) оставаше невероятно красива.

Стигна се дотам, че Хестън побесня от всичко, което правеше италианската звезда. Снел дори добави, че „Лорен беше една от онези актриси, които му влязоха под кожата с хроничното си закъснение“.

Синът на Хестън Фрейзър също по-късно разкри гнева на баща си, че Лорен настоя ролята й да бъде увеличена, нещо, което вече се случва след положителните реакции към ранните й сцени.

И все пак Лорен беше тази, която предизвика най-голямата драма от всички, когато тя съди продуцента Самуел Бронстън за нарушаване на договора във Върховния съд на Ню Йорк, когато филмът беше пуснат. В битката на егото италианецът щеше да нанесе последния удар – над билборд.

Чарлтън Хестън София Лорен

Чарлтън Хестън и актрисата София Лорен на нейната звездна церемония в Алеята на славата в Холивуд, 1 февруари 199 г.(Изображение: GETTY)

Variety съобщава по това време: „На билборд от 600 квадратни фута, обърнат на юг над Таймс Скуеър в Манхатън, името на София Лорен се появява с осветени букви, които могат да бъдат прочетени от входящата подложка, но – Mamma mia! – това име е под името на Чарлтън Хестън , На езика на жалбата: „Ако на ответниците е позволено да поставят името на вносителя под това на „Хестън“, тогава ще изглежда, че статусът на вносителя се счита за по-нисък от този на Чарлтън Хестън... Невъзможно е да се определи или дори за оценка на размера на щетите, които ищецът ще понесе.“

Въпреки всички драми, филмът в крайна сметка събра здрави 26,6 милиона долара при бюджет от 7 милиона долара и все още се помни днес, може би с впечатляващия си мащаб повече от всичко друго.

Хестън по-късно призна, че му се иска да е бил по-мил с Лорен на снимачната площадка и те често са били снимани заедно, включително на холивудската Алея на славата на звездната церемония в нейна чест на 1 февруари 1994 г.

https://www.express.co.uk/

Няма коментари:

Публикуване на коментар