Споделяме с вас Слово от Учителя Омраам, по темата за числото 72, Древен Египет и мъдростта на Учителя:
Веднъж някой ми писа с въпрос какво е истинското име на Бога и аз му отговорих, че не го знам. Бог не може да бъде назован, както правим с човешките същества, всички религии са му давали различно име, а понякога и няколко различни имена. Затова не трябва да се изненадваме, че еврейският народ, който неизменно прокламира вярата си в единния Бог, все пак го е представил под различни имена. В книгата Битие Богът Създател е наречен Елохим и това е понятие в множествено число. Когато Мойсей пита как трябва да нарече Онзи, който го е изпратил при израилтяните с мисия да ги изведе от Египет, Бог казал: "Тъй кажи на синовете Израилеви: вечно Съществуващият (Йехова) ме прати при вас" .И по-късно Той ще му каже: "Аз съм Господ (Яхве). Аз се явявах на Авраама, Исаака и Иакова с името "Бог Всемогъщий" (Ел Шадай), а с името Си "Господ" (Яхве) не съм им се открил".
В "Отче наш" Христос казва: "Да се свети Твоето име", но не казва кое е това име. Като наследник на дълга традиция, Исус е знаел, че Бог има много имена и че едно от тях трябва да остане скрито за непосветените. Когато великият първосвещеник веднъж в годината произнасял свещеното име в светилището на храма в Йерусалим, гласът му трябвало да бъде заглушен от звука на множество инструменти: флейти, тромпети, чинели и тамбури, така че събралите се пред храма да не могат да го чуят. В преводите, които християните правили на Стария Завет,те изписали името Яхве, или Йехова, но в действителност то е само приблизително. Знае се единствено, че се състои от четири букви, от четири съгласни, а именно: Йод, Хе, Ban, Хе. Ето защо то се нарича тетраграма (от гръцки "tetra ": четири и "gramma": буква). Евреите го изписват, но не го произнасят и когато то присъства в даден библейски текст, който трябва да прочетат на глас, те казват "Адонай" (Господ).
Защо името на Бога е съставено от четири букви? В съзнанието на древните мъдреци и еврейските мистици, а по-късно и на кабалистите, буквите от азбуката не са произволни знаци, използвани за записване на думите на даден език. Те представляват силите, които Бог в началото е раздвижил, организирал и хармонизирал, за да създаде вселената. И сред тези букви те избрали четири, които според тях най-добре отразяват същността на Бога и на творението: Йод е най-малката буква от азбуката, едва малко по-голяма от точка. Тя има формата на семе или на искра, и кабалистите виждат в тази буква израз на мъжкия, излъчващ и творящ принцип, централната точка, огъня, източника на всички проявления. Това е Космичният Дух, или Небесният Отец.
Хе представлява пластичния и възприемащ женски принцип, или водата. Това е Универсалната душа, Божествената майка, съпругата на Духа, изначалната Материя, която привлича, поглъща, съдържа и защитава, позволявайки на мъжкия принцип да работи в нея и върху нея, за да твори.
От съюза между Небесния Отец (Духа) и Божествената Майка (Материята) се раждат деца. Тези деца са символизирани от Вав, или Сина, който е продължение на Отеца, т. е. на Йод, както се вижда от формата на тази буква. А дъщерята, или втората буква Хе, е повторение на Майката, на Великата Космична майка. Тази втора Хе символизира видимата природа. Троицата, формирана от Бащата, Майката и Сина остава невидима, тя е "пораждащата природа" (nature naturante), която се изучава от Посветените. Единствено Дъщерята, или "породената природа" (nature naturee), е достъпна за нашите пет сетива. Тя е забулената Изида, която трябва да се стремим да разбулим, за да я съзерцаваме в нейната голота, т. е. в светлината на Истината.
Какво още ни говорят тези четири букви? Еврейският език използва едни и същите символи за записване на цифрите и буквите. Първата буква от азбуката, Aleph изразява цифрата 1, втората Бет съответно цифрата 2 и т. н. десетата буква. Йод , означава числото 10, а петата буква Хе е равна на 5: тоест на половината. "Как, - ще се възмутят някои, - дори и в името на Бога е записано, че жената е само половината от мъжа?" Вече обясних, че в Битие, когато се говори за Адам и Ева, не се имат предвид някакви конкретни хора, а са посочени двата принципа: духа и материята. И когато се казва, че Бог създал Ева от реброто на Адам, това означава, че материята има своя произход в духа. Нека сега съберем 10 и 5: получава се 15, и ако съберем 1 и 5 получаваме 6, т. е. поредния номер на буквата Вав (), сина, следователно синът е резултат от сливането на бащата и майката.
В четирите букви от името на Бога- Йод Хе Вав Хе кабалистите са събрали основните принципи, които действат във вселената. В тях можем да видим и четирите аспекта на Божеството, а именно цвета, звука, формата и движението. Защото във вселената Твореца се проявява най-вече по тези четири начина и техните безкрайни съчетания. Чрез цвета, звука, формата и движението Бог винаги се проявява като единна реалност, но в различни изражения. Ето защо е много важно да опознаем всеки от тези изрази, те представляват особен език, който трябва да се научим да тълкуваме, за да разберем какво Твореца иска да ни каже.
Дори четирите сезона: пролетта, лятото, есента и зимата, са врати, които се отварят към тайните на Божието име, защото тези четири етапа (букви) са свързани с четирите елемента. Погледнете: върху зодиакалния кръг пролетта започва от огнения знак Овен, лятото от водния знак Рак, есента от въздушния знак Везни, а зимата от земния знак Козирог. Влизането във всеки сезон се извършва под въздействието на един от четирите елемента. В Овен огънят съответства на Йод , в Рак водата съответства на Хе , във Везни въздухът съответства на Вав , и в Козирог земята съответства на втората буква Хе. Четирите елемента намират свободно пространство за проявление - всеки в рамките на своя сезон. Един след друг огънят, водата, въздухът и земята идват да кажат своята дума (буква), за да ни помогнат да задълбочим разбирането си за името на Бога.
Тъй като човекът е създаден по образа на вселената, четирите букви от името на Бога присъстват също и в него. Започвайки от психичния план:
- Йод, Отецът, или Духът,
- Хе, майката, или душата,
- Вав, синът, или интелектът
- втората буква Хе, дъщерята, или Сърцето.
Тези четири букви можем да открием и върху човешкото лице:
- Йод, Духът, съответства на очите,
- Хе , душата, отговаря на ушите, Вав , умът, съответства на носа
- второто Хе, Сърцето, отговаря на устата. Следователно, имаме: зрение, слух, обоняние и вкус.
Някой ще каже, че човек притежава пет сетива. Да, и петото сетиво, или осезанието, е представено чрез дланите и пръстите, чрез които изразяваме волята си да въздействаме върху материята. Така към четирите букви от името на Бога се добавя пета, а именно буквата Шин , която откриваме в средата на името на Исус, или Йешуа - Хе Вав Шин Хе Йод. В качеството си на Христов принцип, Исус въплъщава присъствието на Бог в света. Чрез него духът, душата, умът и сърцето на Бога слизат във физическия план. Той е Словото, което става плът, за да даде на четирите божествени принципа възможността да се проявят. Ето защо Христос е представян и чрез петте пръста на ръката, т. е. чрез петте качества: любов, мъдрост, истина, правда, добродетел, изписани върху раменете на пентаграма като символ на съвършения човек. Когато съумеем да отворим духа, душата, ума, сърцето и волята си за всички тези сили и свойства на Божието име, ще бъдем захранвани от този неизчерпаем източник.

Името на Бога трябва да бъде осветено, казва Исус. С други думи, то трябва да стане свято, но очевидно не ние - хората, можем да го направим свято, то е осветено от вечността, от ангелите и ние сме неспособни да добавим каквото и да било. Така, че трябва да го осветим в себе си. Обаче какво е святостта? Това е качество на светлината, на чистата светлина на духа. Тази връзка между святостта и светлината се появява в славянските езици. На български, например, се казва Светия и святост.Тези думи имат същия корен като Светлина. Светецът, или Светията, е създание, което излъчва светлина. Само онова, което е свято, има силата да осветява, и тъй като светлината сама по себе си е святост, единствено тя притежава тази сила. Когато съумеете да осветите името на Бога в себе си чрез светлината на Духа, вие ще пречистите околната атмосфера и където и да отидете, ще носите нещо чисто и хармонично.
Защо призоваването на Бога, или боговете, заема толкова важно място във всички религии? Защото най-мощното средство за установяване на връзка с дадено същество е произнасянето на неговото име, чрез вибрациите на името се издигаме до него. Може да се каже, че произнасяйки това име, ние сякаш набираме телефонен номер, за да установим контакт с онзи, когото търсим. Дори и да не знаем каква е формата и какви са качества на въпросното същество, което призоваваме, това не е от голямо значение, достатъчно е да знаем името му. Ако го произнасяме с вяра, с чисто сърце и с осъзнаване какво представлява то в божествения свят, името придобива истинска магична сила.
Името е изражение на съществото, което го носи, затова този, който медитира върху името на Бога и го произнася, изпълвайки се със святост и светлина, се насища с неговите еманации и освещава всички същества, всички предмети, всички съществувания, до които се приближи. Вярно е, че тетраграмата не се произнася, но всяка буква поотделно - Йод, Хе, Вав, Хе, - може да се изрече.
Във всяка от десетте сефири от Дървото на живота Бог има различно име. От Кетер до Малкут тези десет имена са:
1 КЕТЕР -Ехие /Ehieh/,
2 ХОКМА "ndash, Иа /Iah/,
3 БИНА "ndash, Йехова /Jehovah/,
4 ХЕСЕД "ndash, Ел /El,
5 ГЕБУРА "ndash, Елохим Гибор / Elohim Gibor/,
6 ТИФЕРЕТ "ndash, Елоха ваДаат /Eloha vaDaath,/
7 НЕЦАХ -Йехоа Цебаот / Jehovah Tsebaot/,
8 ХОД - Елохим Цебаот /Elohim Tsebaot,/
9 ЙЕСОД "ndash, Шадай-Ел-Хай / Chadai El Hai,/
10 МАЛКУТ -Адонай-Мелех / Adonai-Meleh./

Тези десет имена съответстват на различни Негови атрибути. Бог е единица (1), но се проявява по различен начин във всяка област на вселената. Той винаги е същата върховна Същност, но представена в десет различни свои аспекти, затова десетте имена са различни и всяко има особена сила, благодарение на която привлича от космоса съответните му благотворни елементи.
Съществата, които са създали тези имена, са владеели наука, която идва от незапомнена древност. Те винаги са ги произнасяли с дълбока почит, в тишината на душата. Аз се осмелявам да го правя много рядко пред вас, когато чувствам присъствието на прекрасни същества и когато са налице определени условия за чистота и светлина. Произнасяйки тези свещени имена, чието истинско значение и мощ познават само кабалистите, можем да изпращаме лъчи към съзнанието на всички хора по света, така че онези, които са готови да получат тези благословии, да се пробудят за нов живот.
От векове именно чрез тези различни имена кабалистите са се опитвали да проникнат в същността на Божеството и са били особено привързани към името, което не може да бъде произнасяно. Като умножават формите за представяне, комбинациите от букви и съответните им цифри, те не престават с опитите си да проникнат в тази загадка. Това изследване е много продължително и също толкова трудно. Затова не се притеснявайте, ако не разберете всичко веднага. В това име можем да открием четирите основни части на Духовната наука: Кабалата, астрологията, магията и алхимията, които са представени в човешкото същество - чрез главата (Кабалата), чрез белите дробове (астрологията), чрез стомаха (алхимията), чрез ръцете и гениталиите (магията). Трябва обаче да вървим напред стъпка по стъпка.
Ако съберем всички числа, съответстващи на буквите от тетраграмата (10 + 5 + 6 + 5) получаваме 26. Обаче 26 е броят на ганглиите (двойките възли) на симпатиковата нервна система, разположени от двете страни на гръбначния стълб.
Кабалистите са се опитали да дадат още по-мащабно измерение на Божието име, като са го представили под следната форма.

Три възела са поставени в буквите, които изразяват мъжкия принцип, и девет в онези, които представят женското начало. От всеки възел тръгват три цветчета, така че броят на възлите, умножени по цветчетата, прави числото 72.
Същото число се получава и когато съберем цифрите, съответстващи на тези четири букви, разположени в равностранен триъгълник.

Следователно, числото 72 е синтез на всички потенциали, които се съдържат във великото име на Бога. Кабалистите го наричат Shem Hamephorach, т. е. буквално името с неговите детайли, като всяко съставно име представя една действаща във вселената сила. Според древната легенда именно чрез призоваване на тези сили Соломон успял да построи храма в Йерусалим. Няма значение, че това е само легенда: този храм е символ на светилището, което ние трябва да изградим в себе си като се учим да освещаваме името на Бога в нашия Дух и душа.

Няма коментари:
Публикуване на коментар